Los bericht bekijken
Oud 22 december 2016, 21:31   #39560
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.683
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Dat is geen fixatie. U hebt het nog steeds niet door. Of u doet alsof. Laat me het dan u uitleggen met een simpel voorbeeld.

Uw buurman belt bij u aan en weet u te vertellen: “buurman, u hebt ernstige schade toegebracht aan de deur van mijn huis bij het parkeren!”Wanneer u dan repliceert: “ja maar, u hebt mijn haag ernstig beschadigd bij het achteruit rijden!”, dan is dit natuurlijk een niet ter zake doend antwoord. Het ging niet over uw haag , maar over de schade aan de deur van uw buurman.

En dat is nu precies wat u nu doet. U en ettelijke forummers proberen altijd of toch dikwijls de discussie te verleggen wanneer het over de onverdraagzaamheid gaat van de calvinisten. Een zeer doorzichtig afleidingstruukje overigens.

En dus, laat het ons nu beperken tot de calvinisten. De calvinisten waren gewoon onverdraagzaam, geef dat nu maar eens openlijk toe. Niet afkomen met het traditioneel refreintje: 'ja, maar ze waren minder onverdraagzaam dan de katholieken...'. Daar gaat het niet over. De calvinisten waren zeer onverdraagzaam tegenover de katholieken. Punt uit.
De calvinisten waren, behalve wat incidenten best wel verdraagzaam, anders waren mijn voorouders wel naar België gevlucht. Uw argument heeft onvoldoende lading of overtuigende bewijslast. Het is gewoon Belgicistisch theoretisch geneuzel van uw kant.
__________________
Ní neart go cur le chéile!
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden