Los bericht bekijken
Oud 28 juli 2012, 10:58   #18
Stingray
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 maart 2011
Berichten: 5.921
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Er zijn er hier die Keynes weer hebben uitgevonden.

Ze denken dat het demand-side kan opgelost worden, terwijl er geen enkel probleem is aan demand side, in tegendeel.

Maar ja, het lijkt erop dat men niet wil dat er bloed en tranen komt, terwijl dat een onderdeel is van een gezonde economische bijsturing.

Er is niks mis met zo nu en dan eens een diepe depressie, en veel wanhoop. Dat gooit sturen om, en opent nieuwe mogelijkheden.
De laatste depressie is wel op meer uitgedraaid dan louter een beetje bloed, zweet en tranen. Die is uitgedraaid op WWII met miljoenen doden.

Mja, dat is ook een manier natuurlijk. Een oorlog vernietigt veel, zodanig dat het heropgebouwd moet worden. Een verschil met nu is wel dat men toen over goedkope energie kon beschikken (olie) en dat we nu zitten in een peak oil situatie.

Buiten het feit dat de crisis altijd dezelfden en degenen die er geen schuld aan hebben treffen, is het zo dat een ernstige crisis 1 gunstig effect heeft. De vraag daalt dusdanig dat men in China en andere groeilanden in de problemen komt en dat vind ik een goede zaak.

Ik hoop dat ze in de EU deze politiek verder zetten. Ik zal het wel overleven.

Laatst gewijzigd door Stingray : 28 juli 2012 om 11:12.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden