Los bericht bekijken
Oud 13 januari 2008, 23:13   #2
Metternich
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Metternich's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2006
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Berichten: 10.620
Standaard

Laat wel één ding duidelijk zijn bij dit bereicht; ik ben geen lid van het Vlaams Belang, het is dus een persoonlijke mening van een niet-partijlid.

Goed, laten we even overlopen. Bruno Valkeniers komt uit het zakenleven, heeft economisch eerder liberale standpunten, maar is sociaal conservatief. Verder is hij een stichter van de NSV! waarin hij zeer actief is geweest, zonder daarbij een praesidiumfunctie te hebben opgenomen. Hij laat zich nog regelmatig zien bij activiteiten van de Vlaamse Beweging (gaande van de VVB, over NSV! tot Voorpost). Het is een intelligent persoon die zeer berekend te werk gaat. Verder heeft hij zich ook in interviews nooit gedistantieerd van "occasioneel straatgeweld" in zijn, en de latere, NSV!-jaren.

De optelsom van die bovengenoemde dingen geeft mij een goede hoop. Vanhecke was een goede voorzitter mijn inziens, maar het is nu tijd voor verandering. Naar mijn aanvoelen was hij het ook al een tijdje beu, los van de vele roddels die de ronde doen. Bruno Valkeniers zal het Vlaams Belang zeker niet ultraliberaal maken. Sterker nog, doordat Valkeniers zich vaak laat zien bij de solidaristische kant van de Vlaamse Beweging denk ik dat het liberaliseren van het Vlaams Belang met hem aan het roer zelf stopt. Ook denk ik niet dat hij de fout gaat maken om verruimers �* la Verstrepen binnen te halen.

Het liberale economische standpunt zal ik zeker niet volgen en daar heb ik ook al genoeg kritiek op gegeven. Zijn zoon mag het van tijd tot tijd ook genoeg aanhoren. Op economisch vlak ben ik zeker niet akkoord met hem, ik blijf immers een corporatist en solidarist.

Tot slot nog even vooruitlopen op een bewering die zeker gaat opduiken. "Bruno Valkeniers is de marionet van Dewinter/Annemans." Als die laatsten dat zouden denken, dan toont dat enkel dat Valkeniers een intelligent persoon is. Die mens is, voor zover ik heb ervaren, iemand die zeer berekend te werk gaat. Veel te slim om de marionet te zijn van anderen, slim genoeg om mensen, indien nodig, te doen denken dat hij een marionet is.
__________________



Laatst gewijzigd door Metternich : 13 januari 2008 om 23:19.
Metternich is offline   Met citaat antwoorden