Los bericht bekijken
Oud 1 februari 2003, 17:39   #12
merel
Gouverneur
 
merel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 september 2002
Berichten: 1.037
Standaard

Citaat:
Ik heb al een hele thread gepost over het linkse flamingantisme, het moet wel duidelijk zijn dat de verschillende begrippen héél andere betekenissen hebben:

Vlaamsnationalisme: streven van de Vlaamse natie naar een staat.
Flamingantisme: opkomen voor de naleving van de democratisch verworven taalrechten
Vlaamsgezindheid: Sympathie hebben en voeling hebben met de Vlaamse beweging.

Ik ben GEEN Vlaamsnationalist, ik ben wel een flamingant!

Ik vind niet dat de Vlaamse natie recht heeft op een eigen omlijnde staatsstructuur, ik vind dat de Vlaamse natie voldoende zelfbeschikkingsrechten heeft binnen de federale Belgische staat.

Ik geloof wel, op basis van rationele argumenten, dat een voortbestaan van België overbodig is...

Mensen die als "linkse", sympathie hebben voor Bplus zijn NATIONALISTEN! Denk daar eens goed over na rosy, vooraleer je jezelf wenst te linken aan die beweging...
Weetje, als ik dat lees en wat ik ondertussen allemaal heb verzameld, dan ben ik overtuigd.
Op die manier ben ik ook flamingant, maar ik ben absoluut geen voorstander van een splitsing van Belgie.
Ik ben er van overtuigd dat een deel van de bevoegdheden zeker op Vlaams niveau moeten liggen, en dan ook volledig (niet zoals nu, een deel wel, een deel niet).
Aan een aantal bevoegdheden twijfel ik wel (bvb milieu).
In alle geval, ik ben er van overtuigd dat er een zekere autonomie moet bestaan, dat het in zekere zin moet zijn zoals het nu is.
Wat mij betreft mogen faciliteiten wel verdwijnen (ik dacht dat het inse ook de intentie was dit te laten uitdoven).
Nu, das heel kort wat ik denk.
Nu vraag ik me dus af, wat ik ben?
merel is offline