Los bericht bekijken
Oud 18 november 2002, 13:31   #97
Dimitri
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2002
Berichten: 12.386
Standaard

Toch nog bedankt voor uw reactie.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moi
Mijn argumenten:

- de scheiding tussen België en Nederland kwam er echt niet enkel door de franstaligen, maar door de tegenstelling tussen het katholieke zuiden en het calvinistische noorden
De staatsgrens is anders geen godsdienstige grens. Zoals al vaker gezegd, de katholieken zijn vandaag de grootste christelijke groepering in Nederland, niet de protestanten. 30 tot 40% van de bevolking is altijd katholiek geweest.

Citaat:
- het feit dat België volgebouwd is stoort geen enkele Belg en in Nederland swingen de grondprijzen weldegelijk de pan uit, er zijn Nederlanders die in België komen bouwen omdat dezelfde grond in Nederland meer als 2x zo duur is
Dan vraag ik me af waarom het beleid zo streng geworden is en er zelfs huizen moeten worden afgebroken.
Ik ontken niet dat de grondprijzen hoger zijn, maar ik heb met het voorbeeld van het debat over de ruimtelijke ordening willen aangeven dat de meeste mensen de open ruimte blijkbaar belangrijker vinden dan lagere huizenprijzen. Mensen komen trouwens vooral in België wonen vanwege de belastingvoordelen en de grotere stukken grond.

Citaat:
-Die bedrijven zijn daar daadwerkelijk omwille van de spoorlijn en niet andersom, een spoorlijn brengt dus weldegelijk werkgelegenheid
Ja, omwille van de betere bereikbaarheid door die spoorlijn. Toch niet vanwege een langsrijdende goederentrein van Antwerpen naar Duitsland?

Citaat:
-Wie bent u om te zeggen waar ik mij aan moet storen en waaraan niet. Als ik mij niet stoor aan treinen en tabak is dat mijn zaak. Woont gij toevallig ook langs een spoorlijn (gelieve hierop te antwoorden)?
Dat bedoelde ik ook niet, ik vraag je alleen te denken aan en rekening te houden met de vele mensen die wel last hebben van een spoorlijn (en rook) en niet alleen naar jezelf te luisteren.
Ik woon inderdaad ook langs een spoorlijn, ik heb dat al eerder gezegd. Er passeren 12 tot 16 treinen per uur, de goederentreinen (die ook 's nachts rijden) niet meegerekend. Ik weet dus dat juist die goederentreinen zeer storend zijn.
Hoeveel treinen rijden er bij u eigenlijk langs? En hoeveel goederentreinen?
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden