Los bericht bekijken
Oud 20 december 2017, 10:30   #66
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
En ik heb krijg nog steeds geen onderbouwd antwoord.

Dus kan ik alleen maar afgaan op onderbouwde metingen, zelfs in de praktijk. EPA is geloofwaardig genoeg.

Weerleg die metingen maar eens.

Wat je niet kunt, dus interesseert het jou niet? Zo kan ik het ook.

Gewicht heeft al minder invloed op een E-wagen als aangenomen (dat is dit *topic), het recupereert zelfs een deel meerverbruik - vooral - in de city-cyclus, dus net bij lage snelheden waar het gewicht van de auto significant invloed heeft op de rolweerstand, tja hoeveel blijft er dan nog over van de dynamische last en hogere rolweerstand bij lage snelheden in de praktijk - dus redelijk veel stop and go op gewone drukke wegen met kruispunten, rode lichten, links afdraaiend verkeer, enz...? EPA FTP-75 simuleert een stadscyclus, NEDC doet dat voor 2/3 van zijn cyclus ook, de gemiddeldes liggen dan amper bij 34 kmh. Die beide cyclussen zijn alom gekend en geweten. EPA past zelfs een correctie toe om meer real world te zijn. NEDC is veel minder waard.



voor alle zekerheid neem ik de Duitse tekst en vertaal ik die:




Natuurlijk, jij niet?
Zouden de wetenschappers van CAR en EPA ooit mechanica gehad hebben?
Ik heb nochtans een goede 80 ECTS aan mechanica vakken gehad in der tijd.

Ik heb mijn antwoord en onderbouwing in deze draad al gepost. Simpele rekemsommen geven aan dat op 120-130 km/h bij een Model 3 de aerodynamica pas dominant wordt.

Laatst gewijzigd door Tavek : 20 december 2017 om 10:31.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden