Los bericht bekijken
Oud 2 mei 2021, 06:35   #17
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.630
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Catch22. Als landen niet kunnen concurreren middels de hoogte van de vennootschapsbelastingen dan zullen ze op andere manieren werkgevers en BNP proberen aan te trekken. Door de overheid te verslanken (weinig kans toe) of door de lonen te drukken (jaja - diegenen die nu het hardst roepen om het minimum kunnen dan weer het hardst gaan huilen - de vakbonden en extreem links lijken wel aan ledenwerving te doen). Voornamelijk voor kleinere landen met weinig economische troeven (grondstoffen, ligging, menselijk kapitaal, ...) zal dit problematisch worden - indien men werkelijk tot een wereldwijde minimumvennootschapsbelasting overgaat. Ik zie het nog niet gebeuren. De VS, de EU en de NAVO zullen zwaar geschut moeten bovenhalen om dat wereldwijd af te dwingen. En als het er komt zal de gewone werkmens waar ook ter wereld er zoals gewoonlijk weer het hardst van afzien.
Ik neem dat terug. Vooral de Europese werkmens zal dit voelen aan de druk die op zijn loon zal worden gezet, omdat men bedrijven niet meer met cadeautjes gaat kunnen aantrekken. De Europese lonen van de werknemers, niet de kaders, liggen denk ik een stuk hoger dan die van de VS en de rest van de wereld. Het minimumloon in de VS ligt ongeveer een kwart lager dan dat van België (wel hebben de helft van de staten het een stukje opgetrokken).
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden