Los bericht bekijken
Oud 9 oktober 2012, 19:46   #53
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Uiteraard kent niet elk parlementslid elk dossier tot in de details.
Uiteraard niet ? Duh ? En waarom niet ?

Ik ga iets neerzetten, wat gisteren een kameraad me wist te vertellen.
Die kerel werkt voor een bedrijf dat werkzaam in Europese havens, mbt aanleg en onderhoud van sluizen, damwerken etc.

Nu, dat bedrijf had een offerteaanvraag binnengekregen voor de aanleg van 700 meter houten oeverversteviging.
Palen en planken in dikke azobé, bevestigingen, bouten, moeren en alles erop en eraan, om afkalving van oevers tegen te gaan.
Dat is dus een aardig pakketje materiaal.

De betreffende offerte werd door de aanvrager goedgekeurd en ondertekend, dus feestje op het bedrijf, tot nadien uitkwam dat degene die verantwoordelijk was voor het prijskaartje, oepsie, vergeten was dat het om inox-bouten ging en had stoemelings de prijs van ijzeren bouten in de offerte verrekend.
Het prijsverschil tussen die beide producten is enorm en dat was een beduidend verlies voor dat bedrijf.
Die bediende is toen op staande voet ontslagen.

Wat ik hiermee dus wil zeggen is dat, mochten politici verantwoordelijk kunnen gesteld worden voor hun (aantoonbare) zelfgestampte kemels, we dan een ordentelijker en transparanter bestuur zouden hebben.
Nu is dat er helemaal niet en kunnen diezelfde 'onschendbare' politici u en mij zjossen waar we bijstaan en van onze eigen centen dan nog wel.

Neen, die ontslagen bediende heeft dan mss wel een kemel geschoten (en dit zeker niet moedwillig), maar die heeft mi toch nog pakken meer verantwoordelijkheidsgevoel in z'n kleine teen zitten, dan die hele Wetstraatbende in al hun corrupte corpussen, uiteraard.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden