Los bericht bekijken
Oud 19 januari 2010, 22:59   #923
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.153
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door corse Bekijk bericht
Zin, onzin of waanzin:

(honderd jaar perverse vrijmarkteconomie laat zijn sporen achter).

Wij zijn reeds vijf generaties ondernemers, ik weet wat vrije markt en consumentisme is.

Op het einde van mijn loopbaan denk ik na over de zin en onzin van vrije markt, de onzin is veel groter dan de zin.

Het is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan!
Ho corse, stel u voor dat alle bakkers 1000 broodjes moeten bakken. En de slechte bakker mag elke dag 500 broodjes weggooien, en de goeie bakker mag elke dag 500 broodjes tekort optekenen.

Er is dus niets pervers om 'microbedrijven' te laten concurreren.

Waar je wel gelijk hebt, wat is het nut van concurrentie tussen Telecom als er maar 2 spelers zijn, waar de ene de andere nodig heeft, en geneen een volwaardige evenwichtige concurrent is.

Dus wat is het nut van de concurrentie van telenet waar je telefoneert via de distributie, en belgacom waar je begint TV te kijken via de telefoon ?
Terwijl Telenet geen GSM netwerk heeft, en het keihard nog zijn investering in glasvezel aflost... heb je eentje die vertrekt vanuit POLE position en alle klanten heeft, en in principe door goeie 'prijs-zetting' ervoor kan zorgen dat elke klant voordeel kan zien om bij Belgacom te blijven, omdat het nu eenmaal goedkoper is om alles samen te kopen, en er dingen zijn dat je niet kunt kopen bij telenet...
brother paul is offline   Met citaat antwoorden