Los bericht bekijken
Oud 6 mei 2019, 13:36   #62
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.614
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Ik was nog te klein, maar volgens mijn ouders waren het einde vd sixties de leukste periode. De versmachtende invloed vd rkk was aan het wegvallen, en de islam was hier nog onbestaande. In 1974 werd islam erkand, en vanaf toen begon het mis te gaan.
Ik was ook nog klein maar ik heb aan die jaren 60 ties best leuke herinneringen.

Als kind buitenspelen zonder lastig gevallen te worden.

Naar school zonder lastig gevallen te worden.

In de straat waar je woonde gezellig zitten buurten als het zonnetje scheen, praatje met de buren, biertje ...

Uitgangsleven jaren 70/80 begin 90 er jaren leuk tot diep in de nacht doorzakken en te voet naar huis zonder lastig gevallen te worden of zelfs bestolen te worden.

Buurtbewoners die allemaal goed met elkaar konden opschieten zelfs behulpzaam waren als er een werkje moest gedaan worden.

Nemen we de tijdscapsule naar wat er zich op huidig ogenblik allemaal afspeelt dan denk ik dat ik toch liever in de jaren 60/70/80 vertoefde.

p.s.

De beste muziek stamde ook uit die tijden ... 60/70/80 begin 90 er jaren.

Al wat daarna kwam waren flauwe afkooksels van.

Time fades away ...
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 6 mei 2019 om 13:40.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden