Los bericht bekijken
Oud 20 december 2017, 08:25   #17
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Kan iemand mij eens in concreto aanduiden op welke manier de scheiding der machten door die hervorming wordt geschonden?
Die vraag stel ik mij dus ook.

Oude mannen van boven de 65 worden op pensioen gezet, terecht en men wil er jongere mensen voor in de plaats beslissingsrecht geven.
Men richt een instelling op die toezicht houd op de uitspraken van de rechters, zodat deze geen wereldvreemde uitspraken kunnen doen, zoals een vergoeding toewijzen aan een rijker familie in Syrië, omdat ze geen visum krijgen.
Of rechters die uitpraken doen, zoals, ik spreek de dader vrij, want het heeft toch geen nut hem een straf op te leggen.

En dan stel ik mij ook de vraag, waar Europa het recht vandaan haalt om die beslissing aan te vallen.
Citaat:
Rechters Europees Hof van Justitie benoemd

Op 1 april hebben de vertegenwoordigers van de regeringen van de lidstaten 8 rechters en 3 advocaten-generaal bij het Hof van Justitie van de Europese Unie benoemd.

De volgende personen werden herbenoemd als rechter voor een nieuwe periode van 6 jaar, van 7 oktober 2015 tot en met 6 oktober 2021:
http://www.consilium.europa.eu/nl/pr...court-justice/


De EU werkt op dezelfde manier, en de verkozen rechters moeten naar de pijpen van de politici dansen of ze kunnen hun herbenoeming op hun buik schrijven.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden