Los bericht bekijken
Oud 20 februari 2005, 20:57   #8
Ludo Dierickx
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 20 februari 2005
Berichten: 22
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groenejongen
Beste meneer Dierickx,

Ik heb eigenlijk 2 vragen voor u: Ik ben een boekje aan het lezen over het Vlaams Blok, waarin duidelijk een aantal dingen worden naar voren gebracht namelijk het vlaams blok in elk van ons. Mijn 1ste vraag is dan ook: wat is uw antwoord op de opmars van het Vlaams Belang/Vlaams Blok.

Een 2de vraag is: Hoe staat u tegenover een links progressief front, ik bedoel daarmee, hoe wil u concreet samenwerken met andere linkse en progressieve partijen en rond welke dossiers kan dat volgens u (de jongerenbewegingen bewijzen met JOENGK dat het mogelijk is)

Dieter Roosen
oud-voorzitter jonggroen! Limburg
Beste Dieter, Dat er in ons een agressiviteit sluimert is waarschijnlijk niet te ontkennen. De wetten, de moraal en het menselijk opzicht helpen velen om het dier in ons in bedwang te houden. Soms hebben we te doen met leiders die ons ertoe aansporen de moraal en de beschaving af te schudden. Hitler deed dit, dit gebeurde in ex-Joegoslavië, in Rwanda. Slechts zeer sterke figuren weerstaan dan aan de verleiding zich te laten gaan. Het Vlaams Belang doet dit niet. Het gaat wel reeds te werk met een bijzonder agressieve taal tegenover allochtonen, Walen en Franstaligen. Woordgeweld kan omslaan in fysiek geweld. Woordgeweld gaat steeds aan het andere geweld vooraf. De kreet " Eigen volk eerst " is gevaarlijk en onheilspellend zoals te lezen staat in de voostel van resolutie dat op het congres van 26 februari zal besproken en gestemd worden. Wij moeten het VB bestrijden en zijn redeneringen ontkrachten. Er is dus meer nodig dan een cordon sanitaire, dan gerechtelijke vervolgingen en het schrappen van de partijfinanciering.
Tweede vraag. Er kan en moet met andere progresssieve krachten worden samen gewerkt. Maar het volstaat niet handtekeningen tegen het VB te verzamelen. Het is nodig stemmen te verzamelen bij de volgende verkiezingen
Vriendelijke groet van Ludo D.
Ludo Dierickx is offline