Los bericht bekijken
Oud 20 februari 2005, 21:15   #10
Ludo Dierickx
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 20 februari 2005
Berichten: 22
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groenejongen
Ik zeg dus niet dat alleen Vlaams Belang kiezers niet meer weten waar die partij voor staat, maar ik heb het hier voornamelijk over de 'zwevende' kiezers. Als Groen ! vorig jaar de drempel heeft gehaald is dat mede dankzij die kiezers, maar daar moeten we niet trots op zijn.

Het is een ziekte van deze tijd dat mensen de moeite niet meer nemen om een echt 'bewuste' keuze te maken. Welke kiezers lezen de propaganda nog? Welke kiezers lezen het programma nog? De informatie die de kiezers krijgen zijn meestal de holle slogans die elke partij (ja dus ook groen!) loslaat op TV. Maar de manier waarop die slogans gerealiseerd moeten worden, daar weten de kiezers veel te weinig over. Illustratief daarvoor is de manier waarop de debatten gevoerd worden op tv: in het programma 'de 7de dag' moet alles in 10 minuten afgehaspeld worden want meer tijd krijgen de politici niet. Een ingewikkeld thema als 'kernenergie' wordt daar door versimpeld tot 'als we de kerncentrales sluiten zitten we binnen 15 jaar zonder stroom' of ' de groenen willen het hele land volzetten met windmolenparken' Jongens toch!
Goede vriend,

Ik ben het erg met je eens. Uit de propaganda van de partijen en uit vele televisie blijkt duidelijk minachtin,g voor de kiezer. De slogans moeten kinderlijk simpel zijn en de politieke uitzendingen moet op amusementsprogramma's mijken. Politici worden beoordeeld op hun amusmentswaarde. De Groenen moeten de kiezer serieus nemen en een samenhangend gedachtegoed aanbieden. Ik heb gepoogd dat te doen in mijn boeken o.a." Denkwegen naar een globale visie " en " De groene idee en de rijkdom van mens en natie." Het is niet goed alleen maar problemen, verontwaardigingen en oplossingen op te sommen het is ook nodig te tonen dat het groene denken coherent en logisch samenhangt, uitgaande van basisstellingen. Het denken mag niet rommelig zijn. Rommelig is verwarrend en vermoeiend. Het moet stevig zijn.

Ludo D.
Ludo Dierickx is offline