Los bericht bekijken
Oud 23 januari 2018, 19:30   #50
epicurist_dirk
Staatssecretaris
 
epicurist_dirk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2003
Berichten: 2.989
Standaard

Heb gelezen dat gisteren Frankrijk onmiddellijk en geheime vergadering aangevraagd heeft en ook is opgestart in de VN. Tegen de expansie drang en het oorlogszuchtig gedrag van Erdogan. Die alle Koerdische burgers bestempeld als terroristen en hen bombardeert. Koerdische burgers die al generaties lang in Afrin hun thuisland hebben in Syrië, in die regio wonen en leven. Syrië ondanks de IS perikelen nog steeds een soeverein land.

Bovendien heeft Erdogan na eerste oorlogs dag al de eerste Turkse soldaat dode op zijn palmares staan als kanonnenvlees en minimum 7 Koerdische burger doden.

Ook stelt een Koerdische leger bevelhebber dat ze gelet op het gedrag van de Turken tegen de koerden dat ze de Turken verwacht hadden, net zoals de extremistische islam aanhang die Erdogan steunt.

Dat Erdogan wel eens in een heel vernietigende situatie zou kunnen terecht komen door zijn aanhoudende terreur tegen de Koeren en zijn onbezonnen grootheidswaanzin!

"Misschien hebben we spijtig genoeg dit net nodig om eindelijk een soeverein erkend door Rusland en VS, Koerdisch land te bekomen." stelt hij.

Ook Zouden de koerden enkele ingepalmde gronden door de extreme islamieten al terug heroverd hebben in en rond de heuvels van het stadje Azaz.

En zoals steeds is de pers hier ondermaats als het niet aan geslingerd word door links en de belangengroepen, niet te horen! In het geval van de expansie drang van Erdogan en het doden van Koeren is zelfs de NOS is zeer weinig van zeg…..

EU die zwijgen zoals steeds, terwijl wel de wereld samen zit in het Zwitserse plaatsje Davos!!!!

Ook gelezen: De Turkse politie heeft naar aanleiding van de militaire operaties tegen Koerdische milities in het noordwesten van Syrië razzia's uitgevoerd en een resem oppositieleden gearresteerd. Onder hen ook politici van de pro-Koerdische oppositiepartij HDP, zei partijwoordvoerder Ayhan Bilgen vandaag. Volgens de kritische krant Cumhuriyet werden gisteren ook minstens vijf journalisten wegens kritische opmerkingen op de sociale media opgepakt. Het staatspersbureau Anadolu maakte vandaag gewag van in totaal 91 arrestaties.

De Turkije-experte van de Mensenrechtenorganisatie Human Rights Watch, Emma Sinclair-Webb, veroordeelde de arrestatie van de gisteren in hechtenis genomen Koerdische journaliste en activiste Nurcan Baysal bijzonder scherp. Baysal heeft zich steeds ingespannen voor de vrede.

De Turkse regering legt iedereen het zwijgen op die "zijn stem durft te verheffen tegen de oorlog", schreef Sinclair-Webb. Daarmee schendt Turkije volgens haar niet alleen de eigen, maar ook de internationale rechten.
__________________
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel
directe referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek, economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.
epicurist_dirk is offline