Los bericht bekijken
Oud 1 augustus 2012, 11:32   #23
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
U begon met een verhaal over de gigantische schuld van de VS. Ik antwoordde dat de gezamelijke schuld van Europa niet zo veel kleiner was.

Toen ging het dan over de schuld tov het BNP. En ook hier toonde ik u aan dat het nog altijd beter is in de VS dan in Europa.

De cijfers die ik u geef zijn ter bewijs van mijn beweringen, niet om appelen met peren te gaan vergelijken, hé.

De conclusie is enblijft dat hoe men het draait of keert, en hoezeer er geprobeerd wordt om de VS te bashen vanwege hun schulden, Europa er economisch veel slechter voor staat dan de VS.
Zowel qua totale schuld, qua schuld tov BNP als qua toekomstige groeiperspectief en flexibiliteit.


En ik gaf u bronnen. U pent gewoon wat cijfers neer. Kom op.
Mijn bron is Wikipedia, tik BNP in google
Die Cijfers wijken niet of nauwelijks af van de jouwe, wat is het probleem?
Er is een cijferprobleem, maar daar hebben we het hier nog niet over gehad.



Appels en peren inderdaad. Wacht even met vergelijken tot de EU als geheel een federatie is. Zou ik ook tegen Joe zeggen. Maar ook nu springt de EU al veel socialer om met zijn budget, zowel communautair als landelijk, aangezien het militair niet veel voorstelt. Voldoende is het evenwel allerminst, met zijn neo-liberale sturing.

Ik zei al dat de EU geen politieke entiteit is in de zin van de VS en dat is een waarheid als een koe. En een zware handicap die ook de eurocrisis moeilijker beheersbaar maakt.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden