Discussie: Energie
Los bericht bekijken
Oud 23 juli 2008, 09:06   #36
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.149
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door proost Bekijk bericht
Brother paul in mijn ogen ben je even veel waard als Hitler! Hoe kan je in hemelsnaam zo cruw reageren tegenover je medemens ? ENERGIE IS GEEN LUXE!!! Weet ge ik hoop da ge volgende winter goed kunt bibberen van de kou, en dan wil ik u nog is horen spreken over ons LUXE PRODUCT ENERGIE! Ik heb vernomen dat dit 1 miljard € zou kosten als we de BTW zouden verlagen naar 6%! Awel ipv 6 miljard € per jaar te spenderen om dit België overeind te houden, zie ik liever den boel splitsen en dan hebben we nog steeds 5 of zelfs indien dubbel zoveel nog altijd 4 miljard € over, om van Vlaanderen een sterke republiek te maken in Europa! En nee ik ben geen NVA'er of VB'erke, ik zie en lees feiten (globaal)en trek mijn conclusies!


AAN DAIWA: Zeker doen! Want ik vind dit ook een brug te ver!


Er is geen nood voor een groene partij, er is nood aan een vernieuwing in de politiek! BASTA!
Luister eens hier mijn manneke, bij mij zou er niemand in de koude moeten zitten, dus vergeet uw stelling maar.

Ik zeg gewoon als ecologie zo belangrijk is, dan moet je gewoon de huisbrandolie en gasprijs aan dezelfde prijs zetten van de diesel.

Als je weet dat iedereen ongeveer 1000euro zijn huis verwarmt, dan verlaag je de belasting met 1000euro en verhoog je de pensioenen met 1000euro netto en voer je een stookolietaks in.

Daarna laat je de burger zijn maatregelen nemen om energieefficienter te worden: passiefhuis, zonnepaneeltjes, zonneboilerkes, driedubbel glas, passief energiemuur het wordt allemaal zeer rendabele investeringen. Nu betaalt een zonneboilerke zichzelf terug in 3-4jaar tijd, dan wordt dat 1-2 jaar.. etc

Dus feitelijk na een jaar of 2 zal iedereen weer even warm hebben en even comfortabel leven, maar met dat verschil dat de belasting te juiste correctie zal bezorgd hebben.
brother paul is nu online