Discussie: dieselban zinloos
Los bericht bekijken
Oud 9 november 2019, 12:11   #309
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.234
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Je moet nu al om de 3 uur rijden, 10uur wachten om verder te kunnen, of je moet je blauw betalen aan een supercharger.
Bron?

Hilda betaalde maar 10 tot 15 Euro voor 400 km. Vakantietrip h/t naar Toscane of dikke 3000 km. Met twee jonge kinderen op reis.

Citaat:
https://www.autoblog.nl/nieuws/met-d...tenland-125504

Autoblog-lezer Hilda deelt haar epische elektrische roadtrip.

Net twee weken een Tesla Model 3 en dan gelijk met deze auto op vakantie gaan naar Toscane. Vanuit mijn woonplaats in een dorpje net onder Groningen op en neer een dikke 3.000 kilometer, exclusief wat we ter plaatse nog rijden. Moet kunnen toch? Weet ik gelijk hoe de auto rijdt en kan ik meteen onze klanten informeren met praktijkervaringen. Hoe het was om met de Tesla Model 3 naar het buitenland te gaan: hoe gaat dat, is dat goed te doen & waar moet je op letten?
...



Samenvatting: Tesla model 3 vakantie

Al met al kan ik wel concluderen dat de Tesla Model 3 een ontzettend fijne auto is op mee op vakantie te gaan. Ik kan het iedereen dan ook aanbevelen! Zeker nu alle Tesla Superchargers hard worden omgebouwd of al zijn omgebouwd naar CCS-laders, zijn er meer dan voldoende laadpunten onderweg.

Samengevat:

- De Tesla Model 3 beschikt over ruim voldoende bagageruimte (zowel achter als voor) en achterbankruimte;

- De auto rijdt onzettend fijn, natuurlijk is de auto stil, maar de wegligging is goed en de auto is betrouwbaar;

- Dankzij het mooie navigatiesysteem (Google Maps) wordt realtime file-informatie weergegeven én berekent de Tesla Model 3 automatisch jouw optimale route qua Superchargers (met weergegeven hoeveel laadpunten er vrij zijn en waar je moet stoppen;

- Wij hebben geen drukte ervaren bij Tesla Superchargers onderweg. Meestal waren er op zijn minst 8 beschikbare laadpunten (vaker nog meer) waarvan er hooguit 3 plekjes bezet waren. Rijd je echter in de voorjaarsvakantie of op zwarte zaterdag, dan kan ik mij voorstellen dat het drukker is aan de laadpaal. Sowieso dan verstandiger om een dagje eerder of later te gaan. Overigens geeft de auto in het display al weer hoeveel laadpunten er bezet zijn en houdt hierbij rekening met CCS-laders voor de Model 3;

- Doordat de auto reëel circa 400km actieradius heeft, stop je niet vaker dan dat je regulier zou doen om even je benen te strekken, wat te eten of een sanitaire stop te houden;

- De laadtijd is ontzettend snel. Wij hebben nooit extra tijd hoeven rekken of moeten wachten;

- Je rijdt veel relaxter dan met een niet-elektrische auto. Is de reis met een niet-elektrische auto wat meer gestresst omdat je snel weer verder wilt en onderweg wellicht wat meer aan het ‘jagen’ bent (ik spreek voor mezelf), in de Tesla zet je de cruise control op 130 en bestel je onderweg rustig een drankje: dit is veel gemoedelijker en de reis is meer onderdeel van de vakantie;

- Tot slot heel fijn, die geïntegreerde Spotify en ook de gehele reis (grensoverschrijdend dus) kunnen luisteren naar je favoriete Nederlandse radiozenders (TuneIn)!

- Ondanks dat ik op mijn reis geen laadpassen heb gebruikt, zou ik wel adviseren om (afhankelijk van je bestemming) enkele extra laadpassen mee te nemen. Veel laadpassen zijn gratis om aan te vragen en je betaalt alleen een opslag bij gebruik. Baadt het niet dan schaadt het niet…

- Last but not least: het laden onderweg is goedkoop! Voor een 80-100% volle accu voor de Tesla Model 3 (Long range) betaal je gemiddeld tussen de 10 en 15 euro, en hiermee kun je dan weer 400km rijden. Laden ter plaatse is vaak gratis (denk aan de Lidl en de hotels), dus je reist stukken voordeliger dan met een benzine of diesel.

Kortom: ik kan het iedereen aanraden om met de Tesla Model 3 op vakantie te gaan, stress is absoluut niet nodig. Natuurlijk ben ik heel benieuwd naar jullie reisverhalen: dus deel hieronder gerust hoe het jou is vergaan en of je wat aan dit artikel hebt gehad, dat vind ik leuk om te lezen.

Met dank aan Hilda voor deze gastbijdrage


Laatst gewijzigd door Micele : 9 november 2019 om 12:26.
Micele is offline   Met citaat antwoorden