Discussie: dieselban zinloos
Los bericht bekijken
Oud 9 november 2019, 13:27   #313
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
wat ik mij altijd afvraag: de producenten hadden de energie die ze gestoken hebben in de marketing van elektrische prullaria op uw auto moeten stoppen in het ontwikkelen van een efficientere motor zonder voort te bouwen op de bestaande blokken maar volledig out of the box, dan hadden ze volgens mij toch al een motor op poten kunnen zetten die 5 - 10% efficienter en dus minder vervuilend zou draaien dan huidige motoren
Ze hebben dat geprobeerd, de wankelmotor is daar het schoolvoorbeeld van.
In onderhoud en betrouwbaarheid een echte ramp.
Alle ervaringen hebben uitgewezen dat de pistonmotor de meest betrouwbare ontploffingsmotor is die ze kunnen vinden.

En veel van die elektrische prullaria staat er op, om je te dwingen naar een door hen erkende garage te lopen.
Andere van die elektrische prullaria staat er op, om de bestuurders het valse gevoel van veiligheid te bezorgen.

En je mag niet vergeten, dat men verwacht dat een 1600cc van 2019 evengoede prestaties levert als een 2500CC van 1975.
Als men vandaag een 1000cc verkocht zou krijgen die slechts dezelfde prestaties levert als een 1000cc uit 1980, zouden ze de huidige wagens 25% efficienter en 50% minder vervuilend kunnen maken.
Maar wie wil er vandaag nog een auto met de luxe en prestaties van een 2PK of een R4?
Jantje is offline   Met citaat antwoorden