Los bericht bekijken
Oud 19 maart 2007, 21:22   #9
John Stufflebeam
Parlementslid
 
John Stufflebeam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 april 2002
Locatie: Reetveerdegem
Berichten: 1.643
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht
Beste,

In het onzalige jaar 1999, U weet wel, het jaar van de dioxinecrisis leefde ik en mijn hele gezin op een aangename voet.
Mijn vrouw en ik gingen werken met zijn twee en we hielden veel geld over. We konden ons van alles permitteren. We gingen met het hele gezin op reis (naar Amerika zelfs) en daarbuiten gingen we nog regelmatig op een city trip.
Kortom we hadden het goed, we leefden royaal en we konden nog geld opzij zetten.
We gingen met 2 werken om luxueus te leven.

Ondertussen zijn we 8 jaar verder. 8 paarse jaren. Jaren waarin Guy Verhofstadt ons om de oren slaat met juichkreten en hoera berichten.

Hoe is mijn situatie nu. We gaan nog altijd met 2 werken.
Maar we kunnen ons niets meer permitteren. We gaan nog 1 maal op reis per jaar (naar Spanje met een low cost vlucht....). City trips zijn een mooie herinnering geworden. Sparen is geweldig ingekrompen en er zijn maanden dat we niets meer kunnen sparen.

Nu, na 8 jaar paars, gaan we met zijn 2 werken om onze kop boven water te houden.
(Gelukkig hebben we nog wat spaargeld waar we af en toe kunnen op terugvallen - totdat jullie dat ook nog wel zullen belasten ....)

Sta me toe om te zeggen dat als ik Guy Verhofstadt op TV met zijn valse kop zie zitten glunderen, mijn maag keert.

Vanuit jullie ivoren, gecoopteerde, toren zullen jullie er niet veel van merken, maar vele mensen ondervinden hetzelfde als wij.

Vraag: Bent U fier op deze verwezenlijking ?

A propos, bedankt voor de taks op wegwerpzakjes en alufolie. Ik denk dat ik gewoon geen boterhammen meer ga meenemen naar mijn werk. Dit om deze taks te ontlopen.

Vraag: Hoe kan ik mijn boterhammen verpakken zonder milieutaks te moeten betalen ?
Dat is de voorbije acht jaar maar al te veel gebeurd. Vaak komt het doordat een bedrijf door paars wordt doodgeknepen, en reorganiseert, of over kop gaat. De mensen die er werken hebben door ervaring een flink loon opgebouwd. En dan is het gedaan.

In kmo A is iemand de manager van een klein verkoopteam, na het faillissement kan die persoon aan de slag als verkoper in een ander bedrijf. Aan een 30% lagere wedde.

Je kan natuurlijk ook het omgekeerde meemaken. Ik werkte jaren zonder enige opslag. Ik drong aan op een inhaaloperatie, na enkele geslaagde projecten. Uiteindelijk werd het 3% opslag. Vier maand later gaf ik mijn ontslag, ik kreeg elders 27% meer. Probeer dus eens van werk te veranderen, dat risico loont.
John Stufflebeam is offline