Discussie: armoede
Los bericht bekijken
Oud 18 mei 2007, 15:12   #98
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 30 augustus 2002
Berichten: 15.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth Bekijk bericht
1) De korste weg..... inderdaad de korste en waarschijnlijk noodzakelijk, maar......
Antwerpen breidt uit omdat de stad en Vlaanderen DE Chinese importeur wenst te worden van Europa en dat rechtstreeks doorsporen naar Duitsland een goede oplossing is voor de welvaart van Vlaanderen en ook wel het moet gezegd een goede oplossing om onze wegen wat te ontstoppen.
2) Is het echter eerlijk dan Wallonië te verwijten dat het slechts 80 % uitvoert, dat de regio niet genoeg deelneemt aan de economie ? Wallonië heeft geen Antwerpen, geen Gent, geen toeristische wereldstad als Brugge, geen kust, Oostende en Zeebrugge, geen Zuid-Vlaamse streek als Kortrijk naast Rijsel gelegen.
3) Als u Wallonië uitdaagt tot een strijd moet u hen wel dezelfde wapens geven of als ze deze niet hebben het hen tenminste niet verwijten. Er zijn nu eenmaal verschillende geografische gegevens in België. Vroeger had Wallonië staalindustrie en koolmijnen die dit konden compenseren. Ook deze zijn verdwenen.
4) Gans uw betoog bevestigt nogmaals dat u geen enkel begrip hebt voor de omstandigheden waarin en waarmee mensen moeten concurreren.
U strijdt met ongelijke wapens en u vindt dat heel normaal. Bovendien vindt u ook normaal uw tegenstander die bijna ontwapend is de doodsteek te geven.
1) bravo labyrinth
2) Hier maak je weer een fout Wallonië zorgt maar voor 20 % van de uitvoer.
Steenkool is ook uit Limburg verdwenen, en staal is bij ons ook op de terugweg. Vlaanderen ligt aan zee, Wallonië niet en het Ruhrgebied ook niet. Jammer maar dat valt moeilijk te veranderen.
Kortrijk ligt ook niet aan zee maar is een economisch zeer nijverige streek.
Daar mag men een voorbeeld aan nemen.
De treurige toestand van de scholen in Wallonië heeft niets te zien met de afstand tot de zee. De nabijheid van Frankrijk toch een land met grote cultuur en econiomie zou een pluspunt moeten zijn, maar dat is jammer genoeg niet zo.
3- Ik daag Wallonië niet uit en ik verdeel geen wapens. Elk land en streek moet trachten het beste te maken van zijn mogelijkheden. En men moet vooral niet verwachten dat anderen het wel voor jou zullen in orde brengen.
4) Nu ben ik nog een moordenaar ook!
Ik vertrouw erop dat zelfbestuur voor Vlaanderen en Wallonië zal leiden tot beter bestuur en beter nabuurschap. En een buur die zijn best doet en in de problemen komt willen wij graag wat helpen.
Dat was ook het geval met Tchechen en slovaken.
luc broes is offline