Los bericht bekijken
Oud 7 november 2017, 16:03   #35
Cyrano
Minister
 
Cyrano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 maart 2006
Locatie: 3680
Berichten: 3.050
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Beweert u niet dat een gelovige zijn overtuiging niet meer naar buiten zal mogen uitdragen? Dat lijkt me een bijzonder ernstige inbreuk te zijn op de vrijheid van meningsuiting.
Om de bekeringsdrift van katholieken, islamieten, harakrishnas en anderen te temperen lijkt het mij ongepast dat dit gebeurt in de openbare ruimte. Binnen de kerken, moskeeën en tempels kunnen zij in volle vrijheid hun gang gaan. Er zijn wegen genoeg om de gelovigen en ongelovigen te bereiken met de religieuze boodschap. De openbare ruimte is neutraal en geen podium.

De vrijheid om uw mening te uiten is beperkt. Als u mij uitnodigt in de moskee voor een kennismaking met een poging tot bekering dan ben ik vrij om daar op in te gaan of te weigeren. Ik wens niet op iedere hoek van de straat getuigen van Jehova die mij hun blaadje willen schenken. Mijn vrijheid om leek te blijven, begint waar die van u eindigt. Zo blijven we vrienden.

Uw mening wordt niet vervolgd maar het uiten hiervan is beperkt . Godsdiensten die missioneren in openbare ruimte kennen niet hun plaats.
__________________
" Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord zolang ge stamelend bidt en bedelt bij de poort." W. Elsschot
W. Vl. Boerenwijsheid : De boeren slaan hun brave en dwaze honden dood.
Cyrano is offline   Met citaat antwoorden