Los bericht bekijken
Oud 24 juli 2003, 10:48   #23
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Lorens, ik wil toch wel even het volgende duidelijk maken:
"Het Blok heeft het weeral zeer goed gedaan. "
Dat is een feit. Het blok blijft groeien. Dus wat ferro zegt is hier niets anders dan een objectief vastgestelde zaak.
"In tegenstelling tot de systeempartijen heeft deze partij nooit kunnen rekenen op de pers om propaganda te maken."
Ook hier heeft Ferro weer gelijk, het cordon sanitair heeft jarenlang het Vlaams Blok geweerd uit de media behalve wanneer het in expliciet negatieve betekenis was. Overduidelijk een foute strategie, die partij kan je beter bestrijden door ze door de mand te laten bvallen dan door die continu in de underdog positie te duwen.
"Het enige wat het blok had en heeft is een goed programma en de inzet van duizenden militanten. "
Ook weer correct. Goed programma: niet dat ze zinnige dingen verkondigen, maar wel dat ze de problemen waar de mensen mee te kampen hebben in hun programma hebben opgenomen. Een oplossing bieden is een andere zaak, maar het feit dat die partij de bekommernissen van de mensen erkent is al een grote aantrekkingskracht. En wat die duizenden militanten betreft: preciese cijfers weet ik niet maar zo fout zal dat niet zijn.
"De nationale rechterzijde zet gestaag zijn opmars voort...
Proficiat aan allen die geholpen hebben aan deze mooie overwinning!"
Exact hoe ik er over denk. Alleen zou ik die laatste zin heel ironisch bedoeld hebben. Het is door jarenlang aangemodder en taartengooien tussen de verschillende linkse partijen dat de rechterzijde de verkiezingen wint. Met dank aan Agalev, Sp en ook pvda en lsp en soortgelijken.
__________________
pri via opinio, ne prelegu.
pri alies opinioj, nepre legu!
Pelgrim is offline