Los bericht bekijken
Oud 17 november 2016, 17:12   #19
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Atti, ik heb niks te zeggen in Duitsland. Ginder heeft men die "abstractie" verboden, de mensen & hun gerief worden ook aangepakt (stond trouwens in de link), dus denkt men in Dtsland waarschijnlijk dat er toch wel ìets zal veranderen, al is 't niet veel.

Maar ik ben ook niet zo voor halfbakken maatregelen. 😊
Natuurlijk blijft men die boodschap verspreiden, we weten ook waar die boodschap vandaan komt.
Zo'n verbod is gewoon symbolisch en heeft geen enkel effect in de praktijk, zeker al niet naar de salafisten toe.

Daarom net dat het optreden tegen de mensen en hun gerief (in de heel brede zin) de enige manier is om een politieke ideologie als het salafisme echt aan te pakken en onwettelijke handelingen te bestraffen of te voorkomen. Ik heb op dat punt geen enkele kritiek naar Duitsland toe.

Dat was ook de kern van mijn betoog naar Andev toe. De Islam verbieden? Goed en wel, maar welke gevolgen heeft zo'n beslissing, behalve 'niks'? ipv nutteloze maatregelen voor te stellen die enkel stoer doen lijken, dat Andev eens afkomt met concrete maatregelen om de Islam in de realiteit daadwerkelijk te verbieden en weg te krijgen. We zullen eens snel zien hoe hij onze 'normen en waarden', onze mensenrechten en onze democratie verdedigen. Al ken ik het antwoord al...
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline