Los bericht bekijken
Oud 27 juli 2021, 07:01   #6
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.623
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
https://www.hln.be/nieuws/kul-profes...hoop~a42836f6/

We kennen het ondertussen: Een wetenschapper die slecht nieuws brengt. Het maakt sommigen kwaad... Heel kwaad. Sinds er mensen rondlopen moet er altijd een zondebok zijn als het misgaat. Het laaggeschoolde plebs is makkelijk het slachtoffer zvan collectieve brainwashing door een opgehitste meute. Het eerste dat men dan doet is die mensen wijsmaken dat de rest van de wereld gebrainwashed is en zij net niet. Meestal willen ze daarna ook officiële kanalen doen vermijden en meer hun ongefilterde propaganda opdringen. Een ideale tool is bvb Facebook. Deze mensen worden dan zotgemaakt en opgestookt dat ze zichzelf van kant maken of een wetenschapper willen doden, zoals Jurgen Conings destijds.

Nu krijgen we weer andere dingen op onze kop. Ook hier heeft menig wetenschapper, zij het geen virologen maar klimaatwetenschappers, een ongezouten mening. Gaan zij de zondebokken worden van diezelfde opgehitst gepeupel? Dat is de vraag die ik me dan stel. Of zullen het opnieuw Greta Thunberg en Anuna De Wever zijn? De twee jongedames die ons 2 jaar geleden waarschuwden voor extreem noodweer overal ter wereld door de klimaatveranderingen, gesteund door klimaatwetenschappers.

Straf, want de dingen waar ze tegen protesteerden en 2 jaar geleden vierkant om uitgelachen werden beginnen we nu te zien. Een concreet voorbeeld, de wateroverlast van de laatste wegen. Deze wetenschapper (Professor aan de KUL Gerard Govers) denkt alvast dat het er niet op zal beteren.
Zelfs de twee die u aanhaalde weten het ook niet want er is- en blijft er altijd ééntje de baas en dat is 'Moeder Natuur'.

De wilde veranderingen van de 'regen'wolken en andere die kan men best in beeld brengen maar echt het weer voorspellen daar geloofde ik nooit in.

Die twee (Anuna & Greta) kunnen zich aan wat wilde gokjes maken zoals elk mens dat kan.

Met enige graagte haal ik een gokje aan:

In een ver verleden (als kind) zeulden mijn ouders met mij met de regelmaat al eens naar de kust en daar waar het standbeeld van Leopold I staat moest je echt ver lopen als je even wilde gaan zwemmen/gaan spelen in zee bij laag water. Zelfs bij hoog water stond het water nog ver van het standbeeld af. In huidige tijden staat het water als het hoogtij is daar echt zover niet meer af.

Dqaarom ook dat men in verschillende kustgemeenten van start is gegaan met het 'kustactieplan' omwille van de zeespiegelstijging

De gevolgen van de klimaatverandering

Uiteindelijk zullen wij met zen allen verzuipen of is dat te ver gezocht?

Hoe nauwkeurig is een weerprognose voor 14 dagen?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 27 juli 2021 om 07:05.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden