Los bericht bekijken
Oud 5 december 2023, 19:33   #1
koe de poing
Eur. Commissievoorzitter
 
koe de poing's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 augustus 2009
Locatie: In koerentaine
Berichten: 8.725
Standaard Dalende onderwijsresultaten

de kranten staan er vol van: de schoolresultaten van onze leerlingen duikelen omlaag.

Wat ik veel zie is vingerwijzen naar het schoolsysteem, vast terecht. Ik hoor onrustwekkende verhalen van leerkrachten die een student niet gewoon meer kunnen buizen, neen ze moeten steeds remediëren. Een leerling mag precies gewoon niet te dom meer zijn voor het vak dat hij volgt, en dat is de schuld van de leerkracht

Wat ik veel minder zie is vingerwijzen naar de leerlingen, terwijl het niet onlogisch lijkt dat die gewoon gemiddeld dommer zijn geworden. Hooggeschoolden krijgen nu eenmaal minder kinderen dan laaggechoolden. En het gemiddelde migranten/asielzoekerskind komt ook niet bepaald uit een inbtellectueel niveau. Ook hier kan je verwachten dat de kinderen, zelfs zonder taalachterstand, lager scoren

Statistisch zou het dan ook verbazen als het onderwijsniveau NIET zou dalen

En dan heb ik het nog niet over het verwoestende effect van computers, ze kunnen vaak letterlijk geen pen meer vasthouden, en ik zie veel jonge collega's die geen heldere zin kunnen schrijven, laat staan dat ze in een langere tekst structuur krijgen.

De conclusie is duidelijk: we moeten onze kinderen vervangen door ChatGTP. Bespaart een mens heel wat moeite en huilbuien.
__________________
r
koe de poing is offline   Met citaat antwoorden