Los bericht bekijken
Oud 30 april 2018, 18:29   #26
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Hi-la-risch!

We hebben het over de Belgische zorgsector en u komt af met... de Britse spoorwegen. En dat is trouwens oud nieuws, want de zaken zijn ondertussen flink bijgesteld. Ook blijkt dat andere vormen van privatisering dan de Britse manier wel succesvol waren. Denk maar aan allerlei verlieslatende lijnen die door de DB werden afgestoten, maar nu een succesvol bestaan kennen.

Ik vroeg trouwens naar concrete zaken die in de rust- en ziekenhuizen van het katholieke net fout lopen. U verwees naar eerdere problemen die in het nieuws kwamen, maar het rusthuis van Nieuwpoort is van het OCMW. Hoe kunt u dan beweren dat de overheid garant staat voor een goede dienstverlening?

En wat het artikel over de Nederlandse spoorwegen betreft, is dat wel lachwekkend. Het is al meerdere jaren oud en verwijst naar o.m. de Fyratreinen. Deze Fyratreinen die ook werden besteld door de Belgische spoorwegen. U weet wel, die staatsonderneming van België. Gaat de NS over tot de aankoop van een HST dan is dat schijnbaar de schuld van de privatisering; doet ook de NMBS zoiets, dan... wordt het stil.
Helemaal niet lachwekkend. Eerder schrijnend.

Het Algemeen Dagblad ,2017:

De prijsstijging blijkt uit een analyse van deze krant en treinreiziger.nl. Wie in 2008 een retourtje Amsterdam CS - Rotterdam CS kocht, was 23,10 euro kwijt. Wie nu heen en weer reist, betaalt 30,40 euro. (+ 32 procent). Maand- en jaarkaarten werden tussen de 25 en 30 procent duurder. Een jaarkaart Emmen - Harderwijk bijvoorbeeld ging in negen jaar tijd van 3.084 naar 4.092,60 euro (+ 32,7 procent). Een jaarabonnement Arnhem - Venlo ging van 3.027 euro naar 4.222,80 euro (+ 40 procent).

Die prijsstijgingen zijn veel forser dan de inflatie. Volgens het Centraal Bureau voor de Statistiek werd het leven sinds 2008 15,1 procent duurder. ,,NS grijpt steeds de maximale ruimte die er is om de tarieven te verhogen'', zegt Hildebrand van Kuyeren van treinreiziger.nl.

,,Terwijl je er niet meer trein voor krijgt'', zegt Rikus Spithorst van Maatschappij voor beter OV. ,,Sterker: je krijgt minder voor je euro. In 2008 zat je niet zo als haringen in een ton als nu. Dat zeggen we ook: als je moet staan in de trein is een prijsstijging dan gerechtvaardigd?''



Dat kan al tellen. Bovendien weet ik van iemand die regelmatig de trein moet nemen naar Rotterdam, dat deze treinen dikwijls vuil en smerig zijn.


In 2016. Een Nederlandse reiziger:

Een treinreiziger: ben in principe een fan van de trein, maar de laatste tijd vind ik het steeds vervelender om met de trein te gaan, omdat het zo ongelooflijk VIES is !
Net liep ik Den Haag Centraal binnen, naar de kaartautomaat om op te laden , en echt: De pislucht sloeg me tegemoet! En dan de trein in: Daar ook serieus pislucht als je binnenkomt, en als je dan de coupé in gaat hangt er echt zo’n hele bedompte lucht, alsof de airco het niet doet. En raampjes kunnen niet open.
Verder js alles vies: De stoelen, de vloer , de ramen, bah!
Beste ns, eigenlijk ga ik graag met de trein, maar besteed u alstublieft wat meer aan de schoonmaak!!




In 2017 gaat het precies niet veel beter. Een reiziger:

Hoe kan het dat als er dagelijks tienduizenden mensen gebruik maken van de trein, hiervoor altijd bizar veel geld betalen, en nooit, maar dan ook nooit stap ik ooit in een SCHONE trein. Overal is de vloer goor van eten- en drinkresten, de stoelen zijn helemaal goor. Wat een onzin!!!!! Wanneer gaan jullie eens fatsoenlijk jullie toestellen schoonmaken? Gewoon elke dag einde van de dag schoonmakers die de trein echt SCHOON maken! En niet alleen de prullenbak bakjes open en dicht knallen.


Jaaa, de privatisering van de Nederlandse Spoorwegen. Het is me wat. Tjonge tsjonge.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 30 april 2018 om 18:51.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden