Los bericht bekijken
Oud 10 oktober 2018, 06:16   #421
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.683
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Strandkruier Bekijk bericht
Inderdaad, dat is waar! Zelfs in mijn buurtgemeente (Sas-van-Gent), hier net over de grens hebben ze een carnavaldag.
Maar ik zie Middelburg (dat is toch de hoofdstand van Zeeland, nietwaar?) toch niet in uw lijstje staan en ik heb u daar ook de reden voor opgegeven!
Zoiets illustreert m.i. de tweedeling in de geesten die er nog steeds bestaat in Nederland: die tussen katholieken en protestanten. Wij, Belgen, zien dat niet goed in maar in feite is Nederland een verdeeld land, net zoals België. Hier bij ons gaat het hem dan wel over Vlamingen en Walen maar in Nederland gaat het hem over katholieken en protestanten. In België is de scheiding goed zichtbaar want er is een taalgrens. Die bestaat in Nederland niet. Ofschoon ze daar in de geesten ook gescheiden zijn lopen ze daar gewoon door mekaar. Maar gesplitst zijn ze!! Akkoord, ze zeggen wel eens dat de kerkelijkheid in Nederland fors achteruitgelopen is, tegenwoordig! Maar in Middelburg hebben ze nog altijd geen carnavaldag!!

Norbert
Wel grappig, Middelburg maakt deel uit van de zogenaamde Biblebelt, die diagonaal door Nederland heen loopt. In een stad als Staphorst zul je ongetwijfeld hetzelfde meemaken als in Middelburg. In een aantal gemeenten vormen ze de meerderheid, dus politiek zullen ze ook hun stempel drukken. Betekend dat er weerzin is tegen katholieke medemensen? Dat acht ik niet zo snel bewezen. Ze zullen gay parade optochten ook niet snel toestaan. Dit soort gelovigen vormt ook een minderheid in Nederland.

Link: https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Bijb...gpstemmen1.png
__________________
Ní neart go cur le chéile!

Laatst gewijzigd door edwin2 : 10 oktober 2018 om 06:18.
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden