Los bericht bekijken
Oud 28 maart 2024, 18:03   #50268
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.157
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommeke Bekijk bericht
Euh, nee dus. Foto's kunnen nog redelijk eenvoudig gefaked worden door bv. photoshop. Ik begrijp dat u blijkbaar geen technische kennis hebt (absoluut niet als belediging bedoeld, het is gewoon niet uw wereld), maar ik heb uitgelegd hoe dit werkt. Het kan niet gemanipuleerd worden omdat deze in verschillende landen staan. Zo kan je cross-referencen of iets waar is of niet. U hebt zelf toegegeven dat u niet begrijpt hoe het werkt, dus ik snap niet hoe u dan kan concluderen dat het "niet waar" zou zijn.



Deze bedoel je?
Of deze ?



Bij de Westerse "roddels" probeert men nog echte beelden te analyseren, bij jouw filmpje ging het over een bewezen gemanipuleerd filmpje. Hoe valt dat te vergelijken?
Ik heb inderdaad weinig kennis over "scrapers" en dergelijke, maar Uw methode doet mij erg denken aan die van Bellingcat. Door er een professioneel sausje over te leggen en met woorden te strooien die de gemiddelde mens niet kent hoopt U mensen te overtuigen, maar feit is dat ik als leek in de materie daar niet over kan oordelen. En deze discussie gaat op die manier niet meer over de inhoud van de zaak.


Ja daarover gaat het (wat betreft BBC) maar niet de volledige reportage.
Ook vond ik deze niet terug via google search. Ook al lang door dat google search massaal gemanipuleerd.
tomm is offline   Met citaat antwoorden