Los bericht bekijken
Oud 10 oktober 2019, 09:22   #167
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
toe maar, ineens labels rondslingeren, maakt dat je leven makkelijker, Voltian? Beetje lui hoor.

begin van economische groei van arm naar welvarend gaat altijd gepaard met verhoogde polutie. de milieumaatregelen kosten geld en zijn pas nadien te bekostigen.
dat heeft niks met links lunnie of rechtse ridders te maken, da's een economische wetmatigheid. jammer genoeg.
Ja, dat is dus niet per se een vaststaand iets.

Excuus dat ik het op flessen trek met die labels; ge moet u trouwens niet aangesproken voelen hoor, het is een observatie....

Het is gewoon opvallend dat je zowel vanuit de linkse klimaatbeweging "oplossingen" hoort die niet technologisch zijn en focussen op levensstijl/-standaard ("nooit meer vliegen") en dat een belangrijk element van, laat mij het "Groen Rechts" noemen, bestaat uit bevolkingsinperking.

Die gaan beide dus uit van het axioma dat welvaart "wetmatig" gekoppeld is aan klimaatimpact. Maar dat blijkt dus niet uit de observaties en studies.

Ik wil dat wel aantonen hoor.

Kijk bvb. naar de evolutie in de tijd van CO2 per capita voor verschillende landen: https://en.wikipedia.org/wiki/List_o...ons_per_capita


Kan jij aantonen waarom die relatie wel een "wetmatigheid" zou zijn?
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden