Los bericht bekijken
Oud 11 januari 2018, 00:14   #144
Otherwise
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 4 november 2012
Berichten: 2.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Als die backup van diesel nu 1 dag per jaar moet draaien ipv 365 heb je een > 99 % hernieuwbaar systeem.

Het artiekel stelt dat het net "tript", lees: het kan niet genoeg electriciteit leveren.

PV panelen krijgen onvoldoende zon en de batterijen zijn leeggetrokken. Als ik me niet vergis waren die batterijen gesized om 3 dagen backup te kunnen leveren. Als het 3 dagen (zeer) slecht weer was en de vraag hoog was kan het inderdaad zijn dat het systeem onvoldoende vermogen kan leveren.

Men heeft de keuze gemaakt: omdat kosten te besparen heeft men batterijen gezet die 95 of 99 % van de mogelijke gevallen kan dekken kwa weer/load. 100 % zou bijzonder duur zijn geweest en waarschijnlijk een gigantisch batterijpark vereisen. De diesels stonden er dusja....de keuze voor pakweg batterijen die 99 % van de tijd werken + reeds bestaande dieselgeneratoren was snel gemaakt.

Ik zie het probleem niet. Overigens zullen ook wij in de toekomst moeten gaan leren leven met power outages.

We zullen inderdaad moeten gaan leren leven met power outages,inderdaad. Die power outages zijn het ergste niet. Het ergste is dat die power outages voorgesteld worden als zijnde een onderdeel van vooruitgang en als onderdeel van modern en progressief denken. In feite zullen deze power outages het klinkklare bewijs zijn van de achteruitgang van de rationaliteit van onze samenleving, botweg gezegd, van de toenemende domheid van onze samenleving, want ik heb in belgie als ik me goed herinner 1 keer een blackout meegemaakt in 50 jaar tijd.
Otherwise is offline   Met citaat antwoorden