Los bericht bekijken
Oud 14 maart 2018, 17:07   #2018
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.808
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Ik ben meer geïnteresseerd in de werkelijke reden.
Gaza als landsuitbreiding lijkt me onwaarschijnlijk. Die paar km² waardeloze grond en als de infrastructuur niet kapot is, is het onderhoud op zijn "inch allah's" gedaan.
Mij lijkt het als bliksemafleider en politiek hangijzer nog het meest bruikbaar. En het werkt nietwaar. Hoeveel regeringen zijn er al gevallen in Israël?
Citaat:
De beste, meest gegarandeerde methode om van de niet- vrijheidsstrijders vrijheidsstrijders te maken is het doden van hun kinderen. De steun aan hamas nam enorm toe toen protective edge gelanceerd werd.
Natuurlijk reageren mensen op tegenslagen. Maar dat veranderd totaal niks aan de situatie. Zelfs al zouden alle gazanen tegelijk schapenkeutelraketten gaan bouwen en afvuren, dan nog handhaafd Israël de huidige politiek.
Met de bijkomende legitimatie daaraan gebonden "zien julie wel, dat zijn daar allemaal maniakken die ons de keel willen afsnijden, raketten in onze aars proppen en als het even kan, onze kinderen en vrouwen tot seksslaven maken".
Ik weet helaas niet hoever dat naast de waarheid zit. Die raketten in de aars proppen is er wel over, want dat staat niet in de koran. Maar is ook niet verboden in datzelfde islamitisch wetboek. (gewoon omdat Mo geen raket kende)
Citaat:
Die zijn er niet , 0,0
Ergo, niet bezet, wel belegerd.
Citaat:
Dit betekend echter niet dat Gaza niet bezet is , het is een andere vorm van bezetting met precies dezelfde gevolgen voor de inwoners als bij een klassieke bezetting. Vandaar dat de status bezet gebied in 2005 niet veranderd is.
Ik noem dat dus een belegering of blokkade.
Citaat:
In het humanitair recht wordt gekeken naar de effecten op bevolking, en niet naar technische definities
Ah, dan worden de Blanke Zuid Afrikanen ook bezet ofzo?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.

Laatst gewijzigd door maddox : 14 maart 2018 om 17:08.
maddox is offline   Met citaat antwoorden