Los bericht bekijken
Oud 19 maart 2021, 10:08   #16
RASPOUTINE
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 12 maart 2005
Berichten: 6.395
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stoemelings Bekijk bericht
Dergelijke gildes (orde van geneesheren, orde van architecten, ...) lijken me goed indien de gilde dient als bescherming van de groep *edit: tegen uitbuiting*, zoals vakbonden doen. Maar er zijn ook ordes die het lidgeld vooral gebruiken om hun (verplicht aangesloten) leden in de pas te doen lopen, waardoor sommige evoluties uitgesloten blijven omdat ze niet in de smaak van de orde vallen.

Hier lijkt het me goed dat de werkgevers moeten overeenkomen met een goed georganiseerde groep werklieden. Mogelijk botst het even, maar uiteindelijk hebben beiden elkaar nodig.

Ik reageerde oorspronkelijk vooral op dat je maar ander werk moet zoeken als je een betere verloning wenst.

Never change a winning team!


Is dat of was dat niet het ‘grote’ excuus waarom de EU er moest komen.
Als land ben je te klein, je hebt daar een Unie voor nodig.
Vandaag hebben wij daar het resultaat over.

De rampzalige versie:


Europese Unie (in handen van politici) versus het bestellen, het opmaken van een gezamenlijk contract en leveringstermijnen bij de farma producenten van vaccins voor de landen van deze EU.
Groot- Brittannië heeft het begrepen, zij is weg. Oostbloklanden zullen nog een tijdje blijven maar zullen uiteindelijk kiezen voor hun eigen soevereniteit. Wie zal eerst gaan is ook een goede vraag?


De betere leerling
achter de oorspronkelijke ‘wet majoor’ en de werking van de Antwerpse haven.
Dus Europa, politiek, handen af van de Havenwerkingen.
Buiten dat zij met autonome havenbedrijven ook in handen zijn van de plaatselijke politiek.

Maar zolang dat die (in alle opaciteit) een stuk (of meer) van de taart nemen en dus niet altijd krijgen de boel met rust zullen laten.
De havenarbeiders zorgen immers voor hun zakgeld (dividenden).

De dag dat zij het verschil (de scheiding) niet meer zullen maken tussen HUTS en de dokwerkers dan zijn wij zover.

Dus een goede raad aan de politiek sta achter de wet majoor.

Laatst gewijzigd door RASPOUTINE : 19 maart 2021 om 10:10.
RASPOUTINE is offline   Met citaat antwoorden