Los bericht bekijken
Oud 1 augustus 2007, 16:01   #19
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Gun's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2005
Locatie: de BH van V
Berichten: 19.794
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Is het KMI plots onder het juk van de NWO uitgestapt?

Het HLN geeft wat meer uitleg:

Hij stelt dat iedereen zijn visie baseert op de film van Al Gore. Die stelling zal voor een groot deel van de bevolking wel opgaan, (en misschien nog het meest voor poiltici die het beleid moeten uitstippelen), maar er is ook een groep mensen die zich degelijk proberen te informeren. Deze mensen waren al op de hoogte van de fouten in de film, ze zijn nl. op honderden websites te vinden. Het positieve aan Gore's film is m.i. vooral het feit dat hij een 'er is wat aan de hand' boodschap uitstuurde waarvan een groot deel van de bevolking nog niets van gehoord had.

Waar ik vooral van opkijk is dat hij doet alsof het hele wetenschappelijke discours uit die film bestaat. Dat is niet zo. Al Gore kende vrees ik niet echt veel van wetenschap. En hij heeft zijn film net gebaseerd op, mag ik hopen, wetenschappelijk onderzoek. Het was net uit dat onderzoek dat de rol van CO2 als katalysator van de opwarming bleek.
Dat waterdamp het sterkste broeikasgas is, is nl. al lang geweten. Maar waterdamp komt pas meer in de atmosfeer als de temperatuur stijgt. De temperatuur zou vnl. stijgen door die CO2.
De causale band tussen CO2 en een teperatuurverandering kan men niet bewijzen, maar daarover bestond wel een consensus.
Ik ben dus zeer benieuwd naar de publicatie en de inhoud van dat onderzoek, en zeker naar de reacties van andere wetenschappers.

Misschien slaan hierdoor alle wetenschappers een nieuwe koers in. Spannend. Ik popel echt om het onderzoek te lezen.

Nog een kleine noot die ik hier zelf vaak aanhaalde in het begin van mijn plaatselijke 'klimaatstrijd' hier op p.be is dat airco's een bepaalde chloorverbinding uitstoten waarvan één molecuultje 1000 keer sterker is dan CO2. Ik vroeg me toen al hardop af of het niet effectiever zou zijn te voorkomen dat deze chloorverbindingen in de atmosfeer kwamen, gezien het effect veel sterker was dan dat van CO2.
ZOU

Wat een braaf postje in vergelijking met jouw eerdere schrijfsels over GLOBAL WARMING, is groentje een beetje van haar melk door deze draad?
__________________
KEEP CASH ALIVE!!!!

Laatst gewijzigd door Gun : 1 augustus 2007 om 16:01.
Gun is offline   Met citaat antwoorden