Los bericht bekijken
Oud 18 september 2019, 11:58   #438
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.622
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ik begrijp de Hongkongers en ben niet "tegen" de betogers zoals de meeste mensen die ik in HK ken. Maar ik ben ook pragmatisch en denk aan eigen zak eerst. In de loop van de jaren zijn mijn belangen in HK drastisch verminderd, alsook omdat het gewicht naar Mainland toenam. Los van de onlusten had ik al besloten HK totaal te verlaten buiten één punt en een paar zakenpartners die ik daar nog bezoek.

Ik ben ook niet tegen China maar weet welk vlees ik in de kuip heb en zal dus nooit een cent in China investeren. Alleen maar op basis van producten die ik ontwikkel en daar laat maken en dus geen enkel risico neem. Gewoon betalen en nooit investeren. China wordt trouwens nu ook al te duur. Vraag me dus nooit een politieke mening die heb ik wel heb maar mijn belangen primeren. Feitelijk kan het me weinig schelen dat Chinezen geen echte democratische rechten of persvrijheid hebben en zij kunnen er feitelijk ook mee leven omdat het voor hen belangrijker is een volle buik te hebben en materialistische stijgende welvaart.

Het verschil tussen u en mij is dat ik het ronduit toegeef maar gij speelt comedie.
"Ray" seconds this post.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden