Los bericht bekijken
Oud 31 mei 2020, 18:43   #224
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.772
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Israël heeft de Westelijke Jordaanover, Gaza en Golan Hoogvlakte ingenomen na de 6Daagse oorlog in 1967.
De jaren tussen 1948 en 1967 waren de gouden jaren van de Palestijnen, zonder vluchtelingen en aanverwanten.
Waarmee Israel dus verantwoordelijk is voor de gevolgen van haar acties.

Citaat:
Nu zijn de "aangegroeide schare vluchtelingen" het probleem van de rest van de wereld, wat opgelost wordt door een peperduur bureaucratisch apparaat dat er gewoon geld tegenaan gooit, wat opgesoupeerd word door de landen waarin de vluchtelingenkampen staan, en een deel gaat dan nog eens naar wapenhandelaars en om het nog beter te maken, afgeroomd door de NGO's die er macht, status en kanonnenvoer mee verkrijgen.
De vluchtelingen in de door Israel bezette gebieden vallen onder Israels verantwoordelijkheid . Zou Israel deze verantwoordelijkheid ook nemen dan was er ook geen geldstroom nodig voor die vluchtelingen. Het is juist Israel die zorgt voor de stroom aan verpest hulpgeld . Israel gooit plat en Europa betaalt! Alle hulpgoederen lopen via Israel waardoor er weer een deel van het geld verdwijnt in de Israelische economie.
En ik spreek niet over vluchtelingen in totaal andere landen , dat is weer een ander verhaal, daar is Israel niet verantwoordelijk voor.
Citaat:
Die moet ik onthouden, aanvallen op een land gestart vanop "eigen" grondgebied door "niet reguliere" soldaten zijn geen aanvallen op dat land.
Maar dan , ja, moeten we wel even rekening houden met de aanvallen vanuit Libanon, door bijvoorbeeld Hezbollah.
Eigenlijk, het enige land dat echt zorg draagt dat er geen aanvallen vanuit het eigen grondgebied op Israël uitgevoerd kunnen worden is Jordanië.
Egypte probeert het ook, maar maakt af en toe nog een foutje.
En ik heb de indruk dat u diplomatie zeer breed interpreteert.
Verzet tegen onderdrukking noem ik geen aanvallen op Israel.
En ik heb het niet over Hezbollah en libanon.
Citaat:
Bent het niet u die regelmatig meld dat Israël de verantwoordelijkheid heeft over bijvoorbeeld "Gaza"? Dat is volgens Israël officieel geen Israël hoor.
Dat hoeft ook niet om er verantwoordelijk voor te zijn.


Het is niet zo moeilijk , Er zijn vluchtelingen in door Israel bezette gebieden , nu op dit moment. Wie zonodig enorme invloed wil uitoefenen moet ook de lasten dragen. U maakt er een warboel van door er andere tijdperken en andere landen bij te slepen
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden