Los bericht bekijken
Oud 22 december 2017, 01:34   #83
fbpolitics
Gouverneur
 
fbpolitics's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2012
Berichten: 1.265
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Pardon ?
Catalonië wil helemaal niet uit de EU stappen, maar dat zou wel eens een gevolg kunnen worden mochten ze onafhankelijk worden.

Een groot verschil als je het mij vraagt....

Heb je ergens een bron voor jou bewering ?
Direct bewijs heb ik misschien niet, dus eerder indirect.

Catalonië wil meer zelfbeschikking vooral vanwege Madrid, die op zijn beurt onder EU valt.
Waar wordt de EU sowieso beschouwd als zijnde de grote broer die men moet hebben voor enig welke andere reden dan economisch - en dan vooral, zo niet enkel voor de bedrijven.

Als de Catalanen zich zo pro EU zouden hebben uitgesproken, waarom verplaatsten bedrijven dan hun maatschappelijke zetel na het referendum? Indien het onafhankelijk Catalonië wordt herkend, is er toch geen probleem.

En dat is dus juist de tweespalt die er is: economie of eigenheid.

Het zou dus alle kanten uit kunnen gaan. En zoals nu voorlopig blijkt zou ik me vergist hebben gisteren, en tot mijn grote verbazing zouden de separatisten het halen.

En dan ligt het probleem niet bij Catalonië, maar bij de EU. Wat gaat de EU doen? Zich onverdraagzaam opstellen en zo hun ware gedachtengoed tonen in tegenstelling met wat de EU ons wilt laten geloven (zie vluchtelingenstroom), maar ook zich ondemocratisch vertonen, en dit terwijl de EU verlangt dat de kleine man zich verdraagzaam moet stellen jegens de vluchtelingen, hen stemrecht geeft...

Of gaat de EU Catalonië herkennen, en zo zijn eigen ondergang verder inzetten?

Hoe dan ook, Catalonië heeft alle troeven in de hand om een ministaat te worden binnen de EU geografisch - en economisch?


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Wat dus een grote grap is. Zij profiteren hier van de EU die de vluchtelingen tegenhouden. Eens zij uit de EU zijn, gaan ze dat zelf mogen doen.
De geografische situatie zal altijd blijven, en speelt in hun voordeel.
En de zachte grens die er lijkt te komen met Ierland, zal ook geen probleem worden. Indien de Ieren merken dat de "vluchtelingenstroom" zich naar hen zal verplaatsen, zullen zij zelf een harde grens optrekken, ook weer geholpen door de geografische situatie.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Hun probleem zijn de EU burgers die 'vrij' in het UK komen. Jammer genoeg zullen ze dat moeten blijven toestaan of anders no Free Trade.
Zal na de Brexit geen issue meer zijn.
Men zal een soort van "work permit" in het leven roepen, of registratie om het beste van beide kanten te hebben.
De 'hard border' zal er komen ! Desnoods passen ze hun soepele wetten aan zodat de UK niet meer een magneet is, en ze daarmee ook de issue Ierland ook oplossen.
.
__________________
- Om onze vrijheid die onder luid applaus blijvend wordt ontnomen terug te krijgen, zal een enorm grote meerderheid vallen.
Het enige doel is de coronapas, de schande, die te allen prijze blijvend zal en moet worden ingevoerd.

- Als iedere Belg gelijk is voor de wet, waarom hebben de Walen dan superieure rechten nodig?
- rood + groen = SAMEN bruin links. Dank u bruin links voor de geslaagde integratie. Hoe lang nog?

Laatst gewijzigd door fbpolitics : 22 december 2017 om 01:42.
fbpolitics is offline   Met citaat antwoorden