Los bericht bekijken
Oud 26 september 2021, 16:03   #7
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Ziedaar de "ontdekkingen" tijdens het Apollo programma toen er mensen buiten de "beschermende paraplu" van het Aards magnetisch veld reisden.Ongetwijfeld hebben de astronauten,gezien de toenmalige stand der technologie,"onveilige" waardes ondergaan van kosmische straling (er waren rapporten dat ze soms "beestjes" in hun blikveld zagen,hetgeen geassocieerd wordt (in de ruimte dan toch) met straling die ook doorheen de oogbollen gaat...

Maar de meeste astronauten zijn uiteindelijk op hoge leeftijd overleden.Toegegeven,ze WAREN behoorlijk fit hoewel reeds gevorderde dertigers toen ze aan hun avonturen begonnen....


En toen.....werd het decennialang stil....Alle bemenste ruimtevaart speelde zich,en feitelijk op zeer beperkte mate (zelfs nu nog ivm het ISS) af vlakbij de Aarde (3 a 400 km hoog),nog steeds in een zekere bescherming van de Aardse velden....


Onze soort moet daar weer uit,om te leren,verbeteren....op te lossen....het ene probleem na het andere....Misschien wordt er fundamenteel wel verkeerd gedacht over ruimteschepen omdat alles,en ik bedoel ALLES, nog steeds moet starten vanaf de Aarde.......

En wat zwaartekracht betreft,wel,er is al 1 oplossing bekend,niet eens science-fiction maar mechanica.....maar ooit zal IEMAND er aan beginnen bouwen hé....en het zal geen "VN-administrateur" zijn...
Ik verbaas me overigens nog iedere dag erover dat nooit een "centrifugemodule" aan het ISS is gehangen....in die TWINTIG jaar dat het verrekte ding al bestaat.
Er is een verschil tussen 2x kort blootgesteld te worden bij de van Ellen belt dan blootgesteld worden aan zonnestormen e.d.
En bedenk bv als ze op Mars landen, daar is geen magnetisch veld zoals hier. Dat is een zwakke bubbel vergeleken met de bescherming hier.

Het ISS is nog beschermd door ons magnetisch veld en ook die astronauten moeten regelmatig vervangen worden omdat ze bot en spiermassa verliezen daarboven.
Maar er is meer zorgwekkende data:
https://www.newswise.com/articles/re...space-missions
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!

Laatst gewijzigd door CUFI : 26 september 2021 om 16:06.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden