Los bericht bekijken
Oud 5 januari 2021, 12:05   #25395
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.597
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
Die vrees is terecht en het is maar een kwestie van tijd tot die tijdbom onbeheersbaar wordt en in ons gezicht zal ontploffen.
"We zijn zelf schuld" is het enig excuus dat we hebben.
Laksheid en problemen voor zich uitschuiven heeft nog "nooit" iets opgelost.
"We zijn zelf de schuld"

Dat klopt volgens mij niet echt.

Moeten we de schuld niet zoeken bij diegenen waar de mensen voor gekozen hebben en waar die mensen van verwachten dat zij het allemaal in goede banen zouden leiden en die er uiteindelijk geen bal van terecht gebracht hebben buiten "wir schaffen das"

Op huidig ogenblik begint het meer- en meer op een lijdensweg te lijken en géén mens die er een oplossing voor heeft.

Het is zelfs geen tijdbom meer maar een vulkaan die al jaar- en dag aan het rommelen is en nu ver op uitbarsten staat.

Ik haalde het al wel eens eerder aan maar toen ik nog school liep (ver verleden) zat er 1 moslim in één van de klassen en die gilde op de speelplaats altijd: "Binnenkort is dat hier allemaal van ons!!!"

Als het zo verder gaat zie ik die nog gelijk krijgen ook.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 5 januari 2021 om 12:06.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden