Discussie: Zelfhaat
Los bericht bekijken
Oud 20 september 2006, 12:18   #16
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Er zit natuurlijk één grote fout in je redenering, die de redenering meteen naar de pullenmand verwijst. De zonder-haat-straat affiches zijn niet specifiek gericht tegen één bevolkingsgroep tenzij dat je racisten en plegers van geweld een bevolkingsgroep noemt, maar die stigmatiseren dan zichzelf natuurlijk door racist te zijn en/of geweld te plegen. En voor alle duidelijkheid: racisten en plegers van geweld vind je overal hé (bij wit, bruin, geel en zwart, bij katholieken, moslims, joden en atheïsten). Ik beschuldig enkel mensen van onverdraagzaamheid als ze die op één of andere manier hebben te kennen gegeven, zoals door een een "zonder-haat-straat" affiche als bedreigend te ervaren.

Als je je aangevallen voelt door een affiches waarvan het de bedoeling is een positief signaal te geven en waarmee wordt opgeroepen voor wederzijds respect en tegen racisme, haat en geweld, dan zit het probleem in je hoofd.

(Eigen volk eerst daarentegen, geeft geen positief signaal en is duidelijk wel tegen een bevolkingsgroep gericht)
komaan, jan en mariette met de pet niet onderschatten ... die campagne is natuurlijk gericht tegen het VB (organiseer anders eens een peiling met die vraag)

ik voel me niet aangevallen (persoonlijk denk ik dat haat veeleer een rariteit is in de Europese maatschappij ... het is eigenlijk inherent aan de kristelijke cultuur om haat te onderdrukken (het eerste gebod is dan ook 'gij zult niet doden' ... dit in tegenstelling tot een bepaalde andere godsdienst ... )

ook 'zonder haat straat' blijft een negatieve campagne ... ik heb altijd geleerd op te komen VOOR bepaalde dingen, niet tegen ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden