Los bericht bekijken
Oud 27 november 2013, 08:45   #44
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.409
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Zo'n verborgen strip werkt simpel. Ik heb dat in een docu gezien, vraag me niet welke.
Ik heb in een docu gezien dat men andere werelden bezocht.
Citaat:
Het is zoals een zonnepaneel maar dan oprolbaar en kleefbaar. Geen hele aluminium kader en complexe koperen bedrading meer.
Zelfde idee als de zonnepaneel dakpannen en ramen. Alleen lomper.
Citaat:
Je kleeft ze simpelweg waar men kan. Lataarnpalen kunnen er geheel mee bekleefd worden. Auto's, daken, overal waar je je inbeeld.
En elke m² levert 80 watt in volle zon met de huidige technologie.
Citaat:
Natuurlijk vind ik dat men moet doorgaan met zonne-energie en windenergie.
Ik ook. Maar het enige probleem is de opslag van energie. En eigenlijk is dat ook het probleem niet. De kostprijs ervan is het grote struikelblok.
Citaat:
Maar ik krijg de gedachte niet uit mijn hoofd dat men intussen al andere energiebronnen heeft die de concurrentie met kernenergie aankunnen.
Ik krijg er een punthoofd van omdat men de investering niet wil maken. Vergeet wapens en oorlog, en op een decade is het geklonken. 1 miljard mensen die met de hedendaagse levensstijl van een doorsnee Belgische Politicus kunnen verspillen, volledig hernieuwbaar.
Citaat:
U zal vragen zoals welke: het aards magnetisch veld, stoom, vulkanen misschien ook al anti materie.
Aardmagnetisme. Mag ik aub vragen dit te blijven gebruiken als stralingsschild?
Antimaterie vergt verschrikkelijk veel energie om te maken en op te slaan. Als we die energie op overschot hebben, laat ons dat opslagmedium gebruiken waar het meest rendabel is. En neen, da's niet om uw laptop of dildo te bekrachtigen.
Citaat:
En natuurlijk dat passief woniningen goed zijn. Maar waarom verbruiken wij in hemelsnaam nog electriciteit of aardgas om onze woning op te warmen als de aarde het gratis kan.
De zon mijn beste. Aardwarmte levert hernieuwbaar 0.05 watt per m², zon doet het met 1000 watt per m². Een kerncentrale doet het met megawatt per m². Kontinue.
Die 1000 watt zonlicht is alleen met 100% efficientie, een perfecte invangmethode, en in volle zon.
En electriciteit is een gemakkelijke energie-overdrachtmogelijkheid. Op 500 km van U een kerncentrale, en toch met een rendabele methode de warmte en licht bij U thuis.
Citaat:
Het is toch duidelijk dat de lust naar macht en geld deze groeispurten weerhoudt.
Eigenlijk hebt U hier volledig gelijk in.
Citaat:
Duurzame energie is geen kwestie van kunnen, maar willen.
Ik wil wel, maar heb geen €340 000 teveel om dat te verwezelijken.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.

Laatst gewijzigd door maddox : 27 november 2013 om 08:46.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden