Los bericht bekijken
Oud 5 februari 2012, 16:05   #9
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.434
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Hebben zij niet gezien dat een woningbouwvereniging een publieke functie heeft en dat het bestuur wel risico's mag afdekken maar geen risico's mag lopen door te gaan speculeren. Dat hadden zij moeten beseffen. Bovendien, als blijkt dat de banken zelf profijt hebben van de uitkomst van de transactie, dan kan men gerust stellen dat zij te kwader trouw zijn geweest.
Alles wat vooruitkijken op een markt is, is speculatie.
Degenen die hun geld op een bankrekening zetten speculeren op de toekomst van de euro.
Hetgeen geen speculatie is kan enkel bevoordeling op basis van dwang impliceren en daar de enige vorm van legale dwang die van de overheid zelf is, stel ik de vraag of het overheidsbedrijf zelf wel het risico uitsluit. Met alle macht ter wereld slaagt ze daar blijkbaar niet in, getuige de crisis waarin het zich bevindt. Dan stel ik me de vraag of het niet gerechtigd is om vertrouwen in de overheid als risiconame te brandmerken. Hoe veilig is vertrouwen op de overheid? De overheid meet zich graag de rol aan van beschermheer. Van een goede huisvader. Ze houdt in van ons loon voor ons pensioen. Omdat de overheid veel betrouwbaarder zou zijn dan onszelf. Alsof wij de kortzichtig/dom/verkwistziek zijn om zelf te sparen voor onze oude dag. Wel, de overheid is nu decennia bezig met voor ons pensioen te zorgen en het heeft er nog nooit zo slecht uitgezien als de dag van vandaag, spijts de enorme toename van overheidsbemoeienis in de samenleving en economie. De conclusie lijkt me dan ook duidelijk. De overheid, het schoolvoorbeeld van een 'publieke functie', blijkt net het schoolvoorbeeld van een rampscenario geweest te zijn. En dat rampzalig bedrijf zou ons dan de les moeten spellen. Kuch?
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden