Los bericht bekijken
Oud 28 maart 2024, 08:59   #2
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.340
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Olie en gas producenten zijn op weg om het aantal nieuwe ontginbare gas- olievelden te verviervoudigen tegen 2030. Dit wil zeggen dat ze de mogelijke productie stevig uitbreiden over heel de wereld.

Wat mijn stelling nog maar eens onderstreept, al de moeite dat wij hier doen om groen elektrisch te gaan zal de olieproductie niet doen dalen, dan gaan ze die olie en gas wel voor iets anders gebruiken zoals voor meststoffen en waterontzilting. Die olie zal hoe dan ook branden, je kunt de hele wereld niet dezelfde regeltjes laten volgen, dat is een hele dure fantasie.

https://www.theguardian.com/environm...l-fuels-report

The world’s fossil-fuel producers are on track to nearly quadruple the amount of extracted oil and gas from newly approved projects by the end of this decade, with the US leading the way in a surge of activity that threatens to blow apart agreed climate goals, a new report has found.
Europa is zichzelf kapot aan het maken om maar aan de goede kant van de geschiedenis te kunnen staan.

Gisteren was er iemand op de radio die beweerde dat degenen die zich met hout verwarmen meer fijn stof uitstoten dan het hele Belgische wagenpark.

De presentator: "Iedereen heeft toch het recht om zich te verwarmen"
Gast: "Natuurlijk, maar die z'n buren hebben ook recht op propere lucht".

Ik weet niet wie het was, omdat het programma bezig was toen ik in de auto stapte.

Ik stel me ook vragen bij de CO neutraliteit van pellets, volgens mij is dat een zeer grote vervuiler en daarbij slorpt die ook nog eens veel grondstoffen op. Daarbij niet vergeten dat voor de productie van pellets veel bossen gerooid worden.
__________________
N-VA voor een welvarend Vlaanderen.
N-VA is de enige juiste keuze!
Stem federaal en Vlaams dus voor de N-VA
reservespeler is nu online   Met citaat antwoorden