Los bericht bekijken
Oud 11 oktober 2017, 16:20   #16
Sywen
Minister-President
 
Sywen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 december 2007
Berichten: 5.825
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
https://www.hln.be/nieuws/onderzoeks...tten~ad9574a3/

De onderzoekscommissie in de Kamer naar de aanslagen van 22 maart beveelt aan om de concessie van de Grote Moskee in Brussel stop te zetten. De salafo-wahabitische stroming die in de moskee wordt beleden, bevat kiemen die een rol kunnen spelen bij de ontwikkeling van gewelddadig radicalisme, stellen de parlementsleden vast.
In 1969 kreeg het Islamitisch en Cultureel Centrum van België de grond voor 99 jaar in bruikleen van wijlen koning Boudewijn. De Grote Moskee in Brussel wordt nu gefinancierd vanuit Saoedi-Arabië, waardoor de Belgische autoriteiten er weinig vat op hebben. De bestuurders van de moskee bleken ook allesbehalve meegaand in de werkzaamheden van de onderzoekscommissie.
Lees ook
Patrick Dewael geeft imam en voorzitter Grote Moskee aan voor meineed
Patrick Dewael geeft imam en voorzitter Grote Moskee aan voor meineed
De islamstroming die er wordt beleden, vormt een draagvlak voor het zich terugplooien op de eigen gemeenschap en voor polarisering, stellen de Kamerleden vandaag in een verklaring. Er worden ook opvattingen verspreid die haaks kunnen staan op de waarden van de Grondwet en het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2017/10...et-francken--/

Francken zit weer wat hete lucht te blazen, zoals gewoonlijk.

Citaat:
Sewif roept Francken op om bewijzen op tafel te leggen. "Je kan al mijn preken nalezen op de website van het Islamitisch en Cultureel Centrum. Welke tekenen wijzen op radicalisering? Francken zegt dat hij "duidelijke signalen" heeft gekregen: van wie dan? Misschien moet hij die signalen eens goed onderzoeken. In een rechtsstaat moet je bewijzen hebben voor je beweringen. Ik heb volstrekt niets te maken met de salafistische stroming in de islam. Meer zelfs: ik geef altijd kritiek op radicale en salafistische ideeën, en ik bestrijd extemisme en radicalisme.
__________________
“Conservatism is the blind and fear-filled worship of dead radicals.” -- Mark Twain

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler
Sywen is offline   Met citaat antwoorden