Los bericht bekijken
Oud 21 januari 2018, 08:25   #27
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.857
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Volgens mij heeft het eerder te maken met nieuwe Amerikaanse protectionistische wetten. Je verkoopt in Amerika (zeker aan de overheden) niet meer zonder er te produceren. Obama en Trump hebben beiden Buy America clausules in verscheidene Acts opgenomen.

De arbeidsvoorwaarden zijn vermoedelijk losser en voor de werkgever goedkoper dan bij ons maar ik weet niet of dat de eigenlijke oorzaak is van de beslissing. Ik stel me voor dat het met de kennis, ervaring en arbeidsmotivatie van de doorsnee Amerikaan niet al te best gesteld is en dat dat tegen elkaar opweegt.
De "doorsnee Amerikaanse werknemer" draait ploegen van 10 uren en mag blij zijn 14 dagen congé per jaar te hebben.
Bovendien kan veelal "onmiddelijk" afscheid genomen worden (met een "separation fee",dat wel) .In grotere firma's wordt "Johnny Schmidt" bovendien geconfronteerd met VERPLICHT lidmaatschap van een vakbond die eigenlijk amper anders als "the Mob" kan omschreven worden....


Neen,WIJ zijn "nancys" hoor.....vergeleken met Amerikaanse werknemers.

En ja,net als alhier is door een paar decennia "modern management" de "Homo Sapiens Technicalis" vrijwel verdwenen van de arbeidsmarkt.....
Net als hier werd hij beschouwd als "niet kernaktiviteit" en net als hier klagen bedrijven al dat het nu moeilijk wordt hun "kernaktiviteit" te voldoen wegens...te weinig technici.....
__________________
Hij die zijn denken verandert wanneer het bewijs voorligt levert ontegensprekelijk het bewijs dat hij denkt.

Laatst gewijzigd door kelt : 21 januari 2018 om 08:26.
kelt is offline   Met citaat antwoorden