Discussie: Moorddadige auto's
Los bericht bekijken
Oud 27 februari 2018, 21:17   #33
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Zo ne zeiker die met z'n moordwapen persé zenne voorrang van rechts moest hebben. De wetgevers zijn oorzaak aan die waanzin.

"Ik heb hier voorrang van rechts en ik zal hem pakken zelfs al rij ik een fietster met vier kinderen morsdood. Desnoods doe ik mijn ogen toe. ..."
De verantwoordelijkheid ligt hier wel in de allereerste plaats bij die fietser zelf hoor, en zeker een fietser met vier kinderen want die moet in de eerste plaats het goede voorbeeld geven aan die kinderen.

Wanneer er straks een fietser wordt omver gereden omdat hij het rode licht genegeerd heeft zou jij nog durven aan te klagen dat het de fout was van het rode licht.

Wat er in de eerste plaats dringend moet gebeuren is de fietsers er op te wijzen dat het verkeersreglement ook van toepassing is op hen en ze er van te doen inzien dat ZIJ het zijn die in de eerste plaats voorzichtig moeten zijn omdat ze zeer kwetsbaar zijn.

Fietsers hebben bv. aan ronde punten veelal haaientanden aan hun kant. Ik weet zeker dat aan drukke ronde punten, op de 10 keer als ik zou doorrijden, ik minstens 9 keer een fietser boven op mijn motorkap zou hebben liggen en soms zelfs meer dan één tegelijk. Waaraan ligt dat volgens u? Aan niets anders dan het roekeloos rijgedrag van die fietsers.

Wanneer de automobilist telkens maar de voorrangsregels moet negeren omdat fietsers er zich toch niet aan houden, kunnen we beter meteen heel het verkeersreglement maar gelijk afschaffen want dat heeft dan totaal geen zin meer.

Ik heb zo zelfs al eens twee flikken per fiets bijna op mijn motorkap liggen gehad, die tweede kon nog net stoppen maar als ik niet tijdig gesopt was, had de éérste er gegarandeerd op gelegen hoor, en dan maar van zijn kloten maken, maar niet lang hoor, ik wees hem op de haaientanden aan zijn kant met de vraag of die soms voor flikken niet tellen. De tweede, die nog net was kunnen stoppen besefte duidelijk dat ze in de fout waren en die bleef heel rustig en deed teken om me te laten passeren.

Laatst gewijzigd door Garry : 27 februari 2018 om 21:36.
Garry is offline   Met citaat antwoorden