Los bericht bekijken
Oud 23 juni 2009, 02:31   #195
dominatrix
Minister-President
 
dominatrix's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 augustus 2002
Berichten: 4.248
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Mits goed bestuur kunnen ze samen met N-VA groeien.
Bedoelde ik eerlijk gezegd niet. Wil maar zeggen dat een katholieke partij er na wo II altijd heeft gestaan in dit land en dat dit haar vooral een zeer sterke zuil heeft opgeleverd. Sedertdien hebben ze deze verkiezingen hun op 1 na laagste resultaat geboekt. Eigenlijk een zelfs bedroevend resultaat in vgln met Letermes capriolen in kartelvorm... maarja de herverkaveling van het particrationele landschap was dan ook idem dito.

Jullie halen zeer veel stemmen weg rechtstreeks uit het kartel, dat is goed. Maar ik stel mij openlijk de vraag wat de Christendemocraten nu voor Vlaanderen gaan kunnen beteken, en wie ze in de diverse regeringen een ministerspost zullen gunnen. We kunnen dan zeggen in hoeverre de ACW haar macht weet te vergroten of juist ziet verkleinen. Een stoelendans waarbij ze weliswaar voorzichtig terug Leterme in de federale startblokken plaatsen of een Vanackere wegsaneren naar een ander niveau?

Ik zou mijn ogen maar goed openhouden als ik van U was Guido, het is de kunst de tsjeven aan't polleke te laten lopen ipv zelf aan't tsjevenpolleke te lopen. Wie is de bepalende factor in deze regering, wie leidt de dans dus... Corporatistische macht is daarin altijd al een plus geweest.

Binnenkort weten we of we nog te maken hebben met een oude cvp als grootste partij of met een Vlaamse formatie. De aandachtige luisteraar begrjipt de waarschuwing... Wie er groeit laat mij in deze dus koud, het rendement voor Vlaanderen, dat vraag ik mij af. De klok tikt Guido.
__________________
www.vlaamsbelang.org

Laatst gewijzigd door dominatrix : 23 juni 2009 om 02:32.
dominatrix is offline   Met citaat antwoorden