Los bericht bekijken
Oud 6 maart 2007, 14:40   #8
alharb
Provinciaal Gedeputeerde
 
alharb's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 september 2006
Berichten: 912
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Beste al Harb,

Ik vind je benadering intellectueel oneerlijk. Je stelt alle critici van gentech voor als "radicaal" en "onwetenschappelijk". Je autoriteitsargument ("student gentech") is niet alleen intellectueel oneerlijk, het verraadt ook de zwakte van je positie.
Ik stel nergens dat iedere tegenstander een radicaal is, ik zeg wel dat deze teveel gewicht krijgen binnen de groene bewegingen. In die bewegingen zijn er evengoed discussies over de wenselijkheid van gentech, van de kernuitstap etc. maar uiteindelijk krijgen enkel de spectaculaire claims en acties aandacht, wat het imago van de milieubewegingen niet tengoede komt.
Het is vrij evident dat iemand die studeert over dit onderwerp hier meer over weet te zeggen. Dat wil daarom niet zeggen dat ik andere meningen direct naast mij neerleg, uw claim dat ik intellectueel oneerlijk te werk ga is dan ook volledig uit de lucht gegrepen. Wat de zwakte van mij positie betreft: simpelweg omdat ik nog geen thesis heb moeten schrijven, wil niet zeggen dat ik geen woordje kan meepraten over genetica.
Citaat:
Tegenover je staat namelijk een "Dr.ir." met jarenlange onderzoekservaring die al zeer veel over het thema heeft gepubliceerd. P.T. Jones geeft gefundeerde kritiek op gentech met zowel positief-wetenschappelijke als politiek-economische argumenten. Ik raad je aan om kennis te nemen van zijn publicaties, alvorens tot al te snelle conclusies te komen.

Mvg,
Kallikles
Bedankt voor uw ietwat neerbuigende raad. Ik raad u aan eens iets zinnigs te zeggen over dit onderwerp.
__________________
Beschaving begint wanneer de eerste boom gerooid wordt, en eindigt wanneer de laatste valt.
alharb is offline