Los bericht bekijken
Oud 8 maart 2007, 09:23   #9
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alharb Bekijk bericht
Wat de zwakte van mij positie betreft: simpelweg omdat ik nog geen thesis heb moeten schrijven, wil niet zeggen dat ik geen woordje kan meepraten over genetica.
Uiteraard mag u een woordje meepraten over genetica. U hebt echter niet het recht om alle tegenstanders van gentech als "onwetenschappelijk" en "radicaal" af te schilderen. Per slot van rekening gaat het om een politieke beslissing over het niveau van risico dat we willen nemen.

Tegenstanders van gentech passen het voorzorgsprincipe toe. Momenteel hebben we niet voldoende garanties dat er geen genen zullen "ontsnappen". Het installeren van monoculturen van GGO's is ook negatief voor de biodiversiteit.

Daartegenover zijn de verwachte baten miniem. Gentech is helemaal niet nodig om de honger in de wereld op te lossen, zoals men ons probeert te doen geloven. Er is meer dan genoeg voedsel beschikbaar voor iedereen; er is alleen een verdelingsprobleem.

GGO's moeten pas toegelaten worden als de verwachte baten zwaarder wegen als de verwachte kosten en risico's... De "business case" voor gentech is op dit moment alles behalve solide!
__________________
islamophobie et bêtise ordinaire:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline