Los bericht bekijken
Oud 21 maart 2007, 13:52   #17
Kleine Johannes
Burger
 
Geregistreerd: 25 november 2003
Locatie: Oost-Vlaanderen
Berichten: 159
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht
Tja Paars had natuurlijk de accijns kunnen laten dalen op benzine he.

O maar ik ben juist niet wereldvreemd. Ik sta met mijn beide voeten in het leven.

Broodprijs gestegen schuld van paars ? Natuurlijk. Welke regering heeft de broodprijs vrij gemaakt ?

Trouwens aan het hoofddeel van mijn vraag gaat men gemakkelijk voorbij he. Te lastig om op te antwoorden misschien.
En waarom had de accijns moeten dalen? Het op zijn niveau laten van de accijns is eigenlijk een milieuvriendelijke beslissing geweest, in het kader van de Kyoto - norm, want er is blijkbaar maar één manier om de Belg ervan te overtuigen minder te gaan verbruiken (en dus minder CO2 uit te stoten), namelijk door de prijzen niet te laten dalen, maar precies door nog hogere taksen op milieu-onvriendelijke dingen te leggen. Een premie, die voor iedereen even hoog is, compenseert dan voor die werkende mensen, die niet zonder auto naar het werk kunnen, maar geeft geen grotere cadeau's aan rijkeren, die met villawijktanks en andere Hummers rondrijden.

U staat met beide voeten in het leven? Dan vind ik het toch raar dat u nooit van een boterhamdoor gehoord heeft.

Het is inderdaad de paarse regering die de broodprijs vrijgemaakt heeft, maar bij mijn weten na herhaaldelijk aandringen van o.a. de boerenbond en andere drukkingsgroepen, evenveel van CD&V als van paarse signatuur om de "overheidsbetutteling" te stoppen.

Als u de vraag bedoelt naar het fier zijn, denk ik dat Mevr. Lijnen u het antwoord zal moeten schuldig blijven. U stelt namelijk een retorische vraag, waarop u zélf het antwoord al geeft, namelijk dat u het niets vindt om fier over te zijn. Mevr. Lijnen zal zich hierdoor echter helemaal niet aangesproken voelen, vrees ik, aangezien noch zij, noch de paarse regering de oorzaak zijn van de prijsverhogingen, integendeel: de paarse regering heeft de belastingen op arbeid verlaagd. Als u natuurlijk iemand bent die geen inkomsten uit arbeid heeft, dan kan het zijn dat de belastingdruk op uw schouders verhoogd is, ten gunste van de werkende mens, die iets meer overhoudt van zijn brutoloon. Of bent u het vergeten dat één van de laatste maatregels van de regering Dehaene een verhoging van de personenbelasting was met 2%, zomaar, van de éne dag op de andere, want Mr. Dehaene regeerde met een parlement dat door de volmachten van de regering voleldig monddood gemaakt was!

Laatst gewijzigd door Kleine Johannes : 21 maart 2007 om 13:55.
Kleine Johannes is offline