Discussie: G D P R
Los bericht bekijken
Oud 14 juni 2018, 11:09   #7
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Volgens mij worden (moeten zelfs) ook IP-adressen bijgehouden, de gegevens over met welk apparaat je de site bezoekt, ... . Maar dat mag allemaal maar voor een bepaalde tijd meer ... Ik ben niet zeker ... stel de vraag ... maar je hebt me eerlijk gezegd nog niet overtuigd.
IP adressen bijhouden voor een bepaalde tijd...

Een IP adres kan veranderen, want we werken nu eenmaal met DHCP.
Bij elke posting op dit forum wordt er ook een IP adres bijgehouden.
Dan heb je een combinatie van IP én datum & tijd.
Met dat IP adres kan eventueel de eigenaar van de posting achterhaald worden.
Maar dat kan de eigenaar van het forum niet, dat kan alleen als er een gerechtelijke vraag is.
Dan geeft de eigenaar van het forum het ip adres aan die instantie, die dan op zijn beurt gaat aankloppen bij je internetprovider die met de combinatie ip, datum&tijd kan achterhalen wie er achter dat ip adres zat op die bepaalde datum&tijd..

Maw, met het IP adres alleen, zelfs met de datum & tijd ben je (als gewone burger) niets.

Dit is momenteel mijn IP adres: IP: 2a02:1811:4405:2000:8db4:a5dd:62c3:1bac
Het enigste wat jij te weten kan komen is dat ik een klant ben van Telenet en me ergens in een streek rond Ninove zou bevinden alhoewel dit zelfs niet 100% zeker is.
http://ip-address-lookup-v4.com/look...a5dd:62c3:1bac

Vragen aan een forumbeheerder om na een tijd de ip adressen te wissen is dus eigenlijk vragen om al je postings volledig annoniem te laten maken.
Vergeet niet dat jij verantwoordelijk bent voor wat je post hé, alhoewel er bepaalden zijn die dat niet zo graag hebben.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.

Laatst gewijzigd door kojak : 14 juni 2018 om 11:11.
kojak is offline   Met citaat antwoorden